بسیج دانشجویی استان البرز با همکاری دانشگاه امام حسین علیه السلام دوره فکری و مطالعاتی جهاد کبیر را با حضور دانشجویان نخبه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان البرز برگزار می کند.
کد خبر: ۸۷۷۴۰۸۴
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دکتر جلال غفاری قدیر رئیس دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه امام حسین (ع) در جلسه ای با حضور مسئولان بسیج دانشجویی چهار دانشگاه بزرگ استان البرز، طرح درس و چگونگی اجرای این دوره را تشریح کرد.

دکتر غفاری قدیر در توضیح این دوره افزود: دوره جهاد کبیر شامل سه محور شناخت تمدن غرب در کلیت به هم پیوسته، شناخت تمدنی انقلاب اسلامی و بینش تمدنی در معارف اسلامی است که به صورت تدریس و کار مطالعاتی توامان استادان و دانشجویان برگزار خواهد شد.

در آغاز  این جلسه، دکتر حسین عسکری مسئول بسیج دانشجویی استان البرز در ضرورت کار فکری و تئوریک در بسیج دانشجویی گفت: در دهه چهارم انقلاب، فعالیت فکری از ضرورت های جنبش دانشجویی است چون شجاعت در عمل، حاصل بصیرت در نظر است. برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به نسل جوان، نیازمند تبیین های کارآمد و تازه در حوزه های مختلف فکری هستیم.

از جمله تبیین های مهم برای دهه چهارم انقلاب، مقوله جهاد کبیر یعنی مجاهده فکری با غرب در حوزه تمدنی و فرهنگی است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب با استناد به معارف قرآنی بیان شده است.
 
گفتنی است این جلسه با ابراز نظر حاضران در چگونگی اجرای این طرح به پایان رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها