خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با نماینده مردم بویین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، با هدف راه‌های همکاری فی مابین در جهت رفع مشکلات جامعه ایثارگران دیدار کرد.
کد خبر: ۸۷۷۴۱۰۸
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جریان دیدار با روح‌اله بابایی‌صالح، نماینده مردم بویین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، راه‌های همکاری فی مابین در جهت رفع مشکلات جامعه ایثارگران را مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین نزدیک به سه هزار شهید و هفت هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در ارایه‌ی خدمات به آنها تلاش می‌کند تا بتواند بخش عظیمی از مشکلات آنها را برطرف کند.
حقایق‌پور ارایه‌ی خدمات درمانی را از جمله اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان و بیان کرد: بیش از 22 هزار نفر از ایثارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند و هر ماهه مبلغ قابل توجهی در تامین هزینه‌های درمانی به آنها پرداخت می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: ارایه‌ی خدمات بیمه به جامعه ایثارگران محدودیت ندارد و هر فردی می‌تواند زیر پوشش قرار بگیرد و هزینه‌های درمانی آنها 100 درصد پرداخت می‌شود.
این مسوول با اشاره به اینکه سال گذشته یکصد و 47 نفر از جامعه ایثارگران در دستگاه‌های دولتی استخدام شدند، گفت: در سال جاری این آمار به دلیل کاهش استخدام، کاهش می‌یابد.
وی گفت: نظام در خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگران مصمم است و تلاش می‌کند با بکارگیری راهکارهایی، مشکلات و مسایل مختلف آنها را بررسی کند و در راستای رفع آنها اقدامات لازم را انجام بدهد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به قانون جامع خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگران اشاره کرد و اذعان کرد: این قانون نیز در حال بررسی است تا نقاط ضعف آن برطرف گردد تا بتوانیم قانونی جامع در جهت خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگران داشته باشیم.
حقایق‌پور با اشاره به جذب نیروها در بخش‌های خصوصی اضافه کرد: باید در این بخش‌ها از خانواده‌های شاهد و ایثارگر نیز استفاده شود تا با این راهکار آنها وارد بازار کار شوند.
وی با اشاره به پرداخت وام مسکن به جامعه ایثارگران اشاره کرد و گفت: از سال گذشته این وام به جانبازان بالای 5 درصد پرداخت می‌شود ولی بانک‌ها در این راستا بیش از 50 درصد از تعهدات خود را انجام دادند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همین موجب شد که ابتدا به جانبازانی که درصد بالایی دارند وام پرداخت شود و سایر جانبازان در نوبت قرار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته باید به یک هزار ایثارگر وام مسکن پرداخت می‌شد، مطرح کرد: اگر در سال جاری به این تعداد از جامعه ایثارگران وام پرداخت شود، مشکل مسکن بخش قابل توجهی از آنها برطرف می‌شود.
این مسوول به مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی شهید رجایی قزوین اشاره کرد و  یادآور شد: این مجتمع علاوه بر خانواده‌های شاهد و ایثارگر به غیر از ایثارگران نیز خدمات‌رسانی می‌کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در تلاش هستند تا فاز نخست مجتمع یاد شده که شامل آب درمانی، استخر، سالن ورزشی است، در 22 اسفند سال جاری به بهره‌برداری برسانند.
وی با اشاره به اینکه در تامین آب شرب این مجتمع مشکلاتی وجود دارد، تبیین کرد: از شما نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی تقاضای پیگیری‌های لازم در جهت رفع این مشکل را دارم .
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از نگاه بابایی‌صالح نماینده مردم بویین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در رفع مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر قدردانی کرد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها