مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان:
جوانان باید با توانمندی مسیر فرهنگ‌سازی مؤثر را تعیین کرده و در آن گام بردارند و باید مولد و پویا باشند.
کد خبر: ۸۷۷۴۱۴۱
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در پنجمین جلسه ستاد ساماندهی و تجلیل از جوانان برتر شهرستان طارم ضمن تشکر از حضور و همکاری فرماندار، امام جمعه، موفقیت 20 جوان منتخب و برتر شهرستان طارم در جشنواره حضرت علی اکبر(جوان) را تبریک گفت و هدف از برگزاری این جلسات ستاد ساماندهی را بررسی و شناسایی موانع و مشکلات حوزه جوانان و کمک به پیشبرد اهداف این حوزه دانست.

سید ارسلان حسینی با تأکید بر اهمیت جایگاه جوانان افزود: در هر شرایطی سعی داشته ایم از نفوذ ورزش و سایه انداختن آن بر حوزه جوانان پیشگیری کنیم ولی به دلیل ماهیت گسترده ورزش گاهاً ناخواسته این اتفاق مشاهده می‌شود که علی رغم این موضوع، به دلیل اهمیت داشتن پرداختن به مباحث حوزه فرهنگی و جوانان دراداره کل ورزش جوانان استان زنجان، این اداره کل در حوزه فرهنگی و جوانان در سطح کشور و در رقابت با کلان شهرهای با امکانات بالا موفق به کسب جایگاه سوم شد که البته بر این باوریم که در این حوزه، اقدامات و تلاش های بیشتری نیز، نیاز است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی صحیح در زمینه اشتغال و ازدواج اظهار داشت: جوانان باید با توانمندی مسیر فرهنگ‌سازی مؤثر را تعیین کرده و در آن گام بردارند، جوانان باید مولد و پویا باشند به طور مثال در امر ازدواج، داشتن مهارتهای زندگی در جوانان مهمتر از داشتن مسکن و غیره است و جوانان باید با مهارت آموزی و با هدف کسب روزی حلال و با این دیدگاه که کار عیب نیست و عزت مرد کار است، شغلی را انتخاب کرده و تشکیل خانواده دهند. البته گاهاً جوانان با توجه به تحصیلات خود انتظار انتخاب شغلی در خور را دارند در حالیکه همین انتظار موجب تأخیر در بحث شغل و ازدواج آنها می شود بنابراین باید با تغییر باورها و ایجاد دیدگاه صحیح، در سطح جامعه، فرهنگ سازی شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در تغییر باورها و و فرهنگ سازی مؤثر، جایگاه آموزش و پرورش را مورد تأکید قرارداد و اساس آموزش صحیح نسل آینده را در مدارس دانست و تصریح کرد: این آموزش از بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی می کاهد و در آینده زمینه موفقیت جوانان را در ورزش، علم و در بسیاری از عرصه‌ها تضمین می کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در ادامه بر افزایش سمن ها و حمایت بیشتر آنها تأکید کرد و بیان داشت: این امر یک برد دو طرفه است همانطور که ما از سمن ها و فعالیت های آنها حمایت می کنیم از طرفی از پتانسیل و انرژی و توانمندی آنها نیز بهره مند می شویم.

حسینی با اشاره بر تأثیر و نقش مهم جوانان در اجتماع افزود: جوانانی که به عنوان جوان نخبه و برتر انتخاب و مورد تجلیل قرار می گیرند می بایست در ابعاد مختلف برتر بوده و با رفتار مناسب خود به عنوان الگوی جامعه مسیر روشنی را برای جوانان دیگر بگشایند و با این دیدگاه که آینده سازان این جامعه هستند در تحقق اهداف این مرز و بوم بکوشند. وی همچنین بیان داشت علی رغم این امر که جمعیت جوان یک فرصت و موقعیت اثر گذار در جوامع است در صورت عدم توجه به آن می تواند به عنوان تهدیدی برای آن جامعه محسوب شود بنابراین حرکتی دو جانبه از طرف جوانان و مسئولین در جامعه نیاز است.

در پایان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در مورد تحقق اهداف این جلسات ابراز امیدواری کرد و خاطر نشان ساخت: هر کس در جایگاه و به سهم خود نقش مؤثری خواهد داشت و ما نیز در این مسئولیت خطیر برای رسیدن به این مقصود تلاش می کنیم.

گفتنی است، پنجمین جلسه ستاد ساماندهی شهرستان طارم با حضورسید ارسلان حسینی مدیر کل ورزش و جونان استان زنجان، حجت الاسلام صادقی‌پور امام جمعه طارم و صفری معاون فرماندار طارم و اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان طارم برگزار شد.


ارسال نظرات