سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:
برآورد شده است امسال بالغ بر 210 هزار تن سیب زمینی از مزارع استان برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.
کد خبر: ۸۷۷۴۱۶۵
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سال زراعی 95 -94 6 هزار و 300 هکتار از اراضی زراعی استان زنجان به کشت محصول سیب زمینی اختصاص پیدا کرد و کشاورزان در مناطق مختلف استان هم اکنون در حال برداشت این محصول از سطح اراضی خود هستند.

حسین عامری با اشاره به تولید سیب زمینی بهاره و پاییزه در استان زنجان تصریح کرد: یک هزار و 650 هکتار از مجموع سطح زیر کشت سیب زمینی در استان به شهرستان طارم اختصاص دارد به طوری که خرداد ماه امسال از این سطح بالغ بر40 هزار تن سیب زمینی برداشت و روانه بازار شد.

وی متوسط عملکرد محصول سیب زمینی در استان زنجان را 33 تن در هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: برآورد شده است امسال بالغ بر 210 هزار تن سیب زمینی از مزارع استان برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.

عامری با بیان اینکه هم اکنون 95 درصد محصول سیب زمینی در استان زنجان برداشت شده است، افزود: امسال برداشت سیب زمینی پاییزه در استان از اواخر شهریور ماه آغاز شده است.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان داشت: به منظور مصرف بهینه آب، در عمده مزارع سیب زمینی استان طی سال زراعی 95 -94 از سیستم های آبیاری بارانی و تیپ بهره گرفته شد.

وی در پایان آگریا، بامبا، سانته و مارفونا را از جمله ارقام سیب زمینی کشت شده در استان زنجان برشمرد.

ارسال نظرات