از استاد حوزه و دانشگاه گفت: تلاش برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه موجب ارتقاء فرهنگ عمومی و تحکیم بنیان خانواده خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۷۴۲۱۳
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام وزیر زاده از اساتید حوزه و دانشگاه در کارگاه آموزشی عفاف و حجاب که در دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر سنندج برگزار شد گفت:ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاثیر بسزایی در تحکیم بنیان خانواده و ایجاد امنیت و سلامت جامعه دارد، لذا کوشش برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه موجب ارتقاء فرهنگ عمومی و تحکیم بنیان خانواده خواهد شد.

 

وی افزود: متاسفانه امروز به سبب عدم آموزش صحیح و الگوهای غلط تربیتی و گرایش به برنامه‌های غربی ارزش‌ها در جامعه و به‌ویژه بین نسل جوان تضعیف شده که باید آن را زنگ خطر برای نابودی باورهای اعتقادی و اسلامی دانست.

 

وزیرزاده با اشاره به اینکه حجاب فقط مختص یک گروه خاص نیست و همه باید خود را در برابر این ارزش مسئول بدانند گفت: هدف از اینکه این کارگاه ویژه دانشجو معلمان برگزار شد این بود که شما که معلمان آینده کشور هستید باید خود را مسئول و موظف بدانید که در کلاس درس در کنار تدریس در ارتباط با این ارزش بحث و تبادل نظر شود چرا که تاثیرپذیری این ارزش از طریق قشر فرهیخته برای نسل جوان بیشتر است.

 

وی گفت: حجاب و پوشش اسلامی و به تبع آن، حفظ نظام خانواده از آن رو ارزش دارند که تأمین کننده سعادت آدمی و منشأ قرب الهی هستند که متأسفانه در جامعه اسلامی مورد غفلت قرار گرفته شده است.

 

وی یادآور شد: بدحجابی معضل و مصیبتی است که بهبود وضعیت آن نیازمند برنامه‌های کاربردی و هماهنگی بخش‌های تأثیرگذار بر آن هست.

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: عزم ملی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، این واجب فراموش‌شده، محرکه‌ای قوی در جهت اصلاح و بهبود وضع حجاب و عفاف است.

ارسال نظرات