رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: اولین گروه از غازهای پیشانی سفید کوچک وارد تالاب سدمیل مغان در شهر اصلاندوز شدند.
کد خبر: ۸۷۷۴۲۱۹
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، هاشم میرزانژاد با اعلام اين خبر گفت: به دلیل اینکه غاز پیشانی سفید جزو پرندگان حمایت شده است و در لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت قرار دارد، توسط کارشناسان بین المللی و داخلی مورد پایش جدی قرار دارد.

وي با بيان اينكه امسال تعداد هفت قطعه از این نوع پرنده در شهرستان مشاهده شده است، افزود: سالانه تعدادی از این پرندگان به تالاب های مختلف ایران مهاجرت می کنند که خوشبختانه تعدادی هم وارد استان اردبیل شده و تالاب سدمیل مغان و مزارع کشاورزی شهرستان پارس آباد را جهت زمستان گذرانی و تغذیه انتخاب می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه محل حضور پرندگان مهاجر توسط محیط بانان حفاظت می شود، گفت: آموزش های لازم جهت حفاظت از این گونه های با ارزش و عدم شکار آن ها، طی برگزاری دوره های آموزشی به شکارچیان داده شده است.

ميرزانژاد اظهار داشت: ورود پرندگان مهاجر به تالاب ها و مزارع شهرستان پارس آباد به ویژه تالاب سد میل مغان - اصلاندوز که بهشت پرندگان کوچنده می باشد شروع شده و این تالاب به مدت شش ماه میزبان بیش از سی هزار قطعه پرنده در 70 گونه مختلف از جمله غاز خاکستری و گونه ی حفاظت شده قوی فریادکش به همراه حواصیل،باکلان و بوتیمار و دیگر پرندگان مهاجر خواهد بود.

تالاب سدمیل مغان در سه کیلومتری جنوب غرب بخش اصلاندوز از توابع شهرستان پارس آباد واقع شده است.

ارسال نظرات