نماینده مردم پارس‌آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار مغان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاندوز مغان به خط ریلی جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۷۴۲۵۰
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار، شکور پورحسین در جلسه بررسی وضعیت اتصال اصلاندوز به خط ریلی جمهوری آذربایجان در اردبیل اظهار داشت: طبق بررسیهای و برنامه‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک اصلاندوز مغان به خط ریلی جمهوری آذربایجان متصل می‌شود که به طور حتم سبب ایجاد تحولات عظیمی در منطقه خواهد شد.

وی افزود: در صورت تحقق توافق اتصال اصلاندوز به خط ریلی جمهوری آذربایجان گمرک اصلاندوز با عنوان بندر خشک راه‌اندازی شده و ترانزیت کالا از طریق خط ریلی انجام خواهد شد که علاوه بر توسعه تجارت شاهد اشتغالزایی زیادی در منطقه خواهیم بود که در نتیجه از ظرفیتها و قابلیتهای استان اردبیل به نحو احسن استفاده خواهد شد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار مغان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل - میانه به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار می‌شود تا این پروژه عظیم که سالها مورد بی‌مهریهای فراوان قرار گرفته نتیجه بگیرد و البته علاوه بر این اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و جمهوری آذربایجان برای رونق و توسعه تجارت با کشورهای همسایه امری ضروری است که نیاز است دولت بستر و زمینه آن را فراهم کند.

پورحسین تصریح کرد: نیاز است برای اتصال خط ریلی به شبکه جهانی، راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و جمهوری آذربایجان مورد مطالعه قرار گیرد تا ضمن توسعه مبادلات اقتصادی با کشورهای آذربایجان، قفقاز و روسیه شاهد رونق و توسعه اقتصادی در منطقه و تحول عظیمی در بخشهای مختلف گردشگری٬ صنعتی و اقتصادی استان اردبیل باشیم.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود برای تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل دولت اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا انتظار مردم استان اردبیل برای تکمیل این طرح بیش از این ادامه نداشته باشد و هموطنان به آروزی دیرینه خود که تکمیل این طرح است٬ برسند.

ارسال نظرات