وزیر راه و شهرسازی با بیان این که شلختگی کمترین واژه ای است که می توان برای مسکن مهر به کار برد از از پاسخ به دلیل مزخرف خواندن مسکن مهر طفره رفت.
کد خبر: ۸۷۷۴۲۵۱
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

 عباس آخوندی در نشست خبری حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در پاسخ به پرسش مبنی بر این که شما به عنوان یکی از وزرای فرهیخته دولت که در چند برنامه تلویزیونی اعلام کرده اید  "لای کتاب بزرگ شده اید"، چرا در نقد مسکن مهر از ادبیات نامناسبی استفاده می کنید، گفت: منظور شما چه واژه هایی است؟

وی در پاسخ مبنی بر اینکه واژه هایی مانند «شلختگی»، «فاجعه»، «مزخرف» افزود: شلختگی واژه بدی است؟ برای پروژه ای چند هزار میلیاردی که بدون یک صفحه نقشه شروع شده است و چندصد هزار خانواده را دچار این همه گرفتاری کرده است.

آخوندی ادامه داد:آیا فکر می کنید این طرح این همه مشکل مهندسی را بوجود آورده علاوه بر آن اتلاف منابع را ایجاد می کند شلختگی واژه بدی است؟ این کمترین واژه ای است که برای این طرح می توان گفت.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر بروید لغتنامه دهخدا را ببینید مسکن مهر نمونه بارز شلختگی است.

آخوندی در خصوص واژه «مزخرف» جوابی به خبرنگار نداد.

در لغتنامه دهخدا برای واژه مزخرف تعریفی وجود ندارد اما در لغتنامه معین برای این واژه معانی مختلفی از جمله «سخن بی اصل و بی معنی»، «بی ارزش ، بیهوده» و «زشت و ناپسند» آمده است.

ارسال نظرات