احصایی در توجیه این اقدام در سخنانی قابل تامل به شرق گفت :« صله ارحام هنری است و در دین ما خیلی به آن توصیه شده است!!!!
کد خبر: ۸۷۷۴۳۱۱
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه:

با وجود نگرانی‌های در خصوص انتقال گنجینه‌ی میلیارد دلاری موزه معاصر ایران به ایتالیا و آلمان اما رسانه‌های زنجیره‌ای حامی دولت از این اقدام استقبال می‌کنند!شرق کارتل مطبوعاتی حامی فتنه در همین خصوص نوشت :« تبادل فرهنگی همواره بین کشورها باعث ترقی و پیشرفت هنری شده. قرار است موزه هنرهای معاصر تهران در یک قرارداد بین‌المللی ٦٠ اثر معتبر شامل ٣٠ اثر ایرانی و ٣٠ اثر خارجی را که در گنجینه این موزه نگهداری می‌شود، به دو کشور آلمان و ایتالیا بفرستد.»

این روزنامه سپس به سراغ محمد احصایی (نقاش) رفت و نظرات وی را که از موافقان انتقال گنجینه‌ی ایران به غرب است برای خوانندگان خود منتشر ساخت.

احصایی در توجیه این اقدام در سخنانی قابل تامل به شرق گفت :« صله ارحام هنری است و در دین ما خیلی به آن توصیه شده است و انسان‌ها باید همواره ارتباطاتی داشته باشند و این روابط در سطح بالای فرهنگی، تمدنی و انسانی بسیار زیباست. معلوم است که خیلی بهتر است و برای همین وقتی مردمان جهان به نمایشگاهی می‌روند که در آنجا آثاری از مصر و بین‌النهرین است، با احترام خاصی آنها را تماشا می‌کنند. این رابطه احترام‌آمیز به لحاظ روانی در ذهن آدم‌ها باقی می‌ماند. وقتی شهروندان آلمانی می‌آیند و این آثار را می‌بینند، حتما خاطره نام ایران و بگومگوهای ناشی از این نمایشگاه تأثیر خوبی بر روانشان خواهد گذاشت.»

سخنان این نقاش برای توجیه ارسال گنجینه‌ی ایران به غرب در نهایت به یک شایعه‌ی دروغین ختم شد. احصایی که معتقد است ارسال این گنجینه در جهت تعامل و دوری از انزواطلبی است ،ضمن یاری جستن از دروغی که مدت‌ها پیش در شبکه‌های مجازی پخش شد، افزود :« پیشرفت در تعامل است و نه انزوا و تک‌طلبی. هر جا که متحدانی مشترک‌المنافع هستند، حتما موفقیتی هم هست. چون در زمان تعامل با همدیگر و معاشرت و دوستی موفقیت هم خواهد بود، در زمان قهر و دعوا که چیزی حاصل نخواهد شد. جنگ چیزی به ما نمی‌دهد و همواره مصیبت بوده است. بنابراین جنگ جز نارضایتی و ویرانی چیز دیگری ندارد. اما با سیاست و گفت‌وگو و رفت‌وآمد موفقیت حتما حاصل خواهد شد. روزی بین آمریکایی‌ها و ژاپنی‌ها بحثی در گرفت؛ ژاپنی‌ها گفتند بحث نکنید بروید روی میز رئیس‌جمهورتان را ببیند، تلفنش پاناسونیک است!»

گفتنی است تلفن روی میز رئیس جمهور آمریکا از محصولات آمریکایی است!

تلاش و دست‌وپا زدن رسانه‌های دولت برای انتقال هرچه سریعتر گنجینه‌ی میلیارد دلاری ایران به ایتالیا و آلمان و گفت‌وگو با افرادی چون احصایی که شایعات را مبنای توجیهات خود قرار می‌دهند موجب افزایش دلنگرانی هنرمندان و هنردوستان واقعی ایران خواهد شد!!!

ارسال نظرات