در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک

دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تخصیص گاز به معنای پلمپ شیر سوخت مازوت نیست

مدیرعامل نیروگاه شازند گفت: دستور رئیس جمهور به وزیر نفت مبنی بر تخصیص گاز کافی برای نیروگاه شازند به این معنا نیست که شیر سوخت مازوت نیروگاه پلمپ شود!
کد خبر: ۸۷۷۴۳۶۹
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حمید بادرستانی عصر امروز در پنجمین کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک گفت: بعد از مدت‌ها اولین جلسه‌ای است که به این کارگروه دعوت شده ایم شاید تا پیش از این نیروگاه آلوده محسوب نمی‌شده است..

وی با اشاره به سخن رئیس جمهور در جمع مردم اراک مبنی بر قطع سوخت مازوت نیروگاه شازند به منظور کاهش آلودگی هوای اراک گفت: دستور رئیس جمهور به وزیر نفت مبنی بر تخصیص گاز کافی برای نیروگاه شازند به این معنا نیست که شیر سوخت مازوت نیروگاه پلمپ شود!

مدیرعامل نیروگاه شازند با اشاره به مصوبه هیئت دولت در خردادماه امسال گفت: براساس مصوبه هیئت دولت در تاریخ خردادماه 95 به چند نیروگاه از جمله نیروگاه شازند در صورت اضطرار مجاز به استفاده از سوخت مازوت هستند و تصور می کنم که دستور کتبی رئیس جمهور بر دستور شفاهی ارجح است.

مدیرعامل نیروگاه شازند یادآور شد: به رغم همه این موارد قبل از ابلاغ این دستور داوطلبانه اقدام به کاهش سوخت مازوت کرده‌ایم.

بادرستانی بیان کرد: متاسفانه معادل ظرفیت نیروگاه گاز اختصاص داده نشده است و نگرانی وجود دارد که عدم تخصیص گاز به نیروگاه خسارات سنگینی به نیروگاه وارد شود که دست کم شش ماه برای تعمیر آن نیاز به زمان باشد و در تابستان تامین انرژی برق با مشکل مواجه شود.

وی افزود: در کمیته کشاورزی مجلس جلسه‌ای با حضور مسئولین درخصوص کاهش آلودگی هوا تشکیل شد که در ان جلسه مصوب شد که در سال حداقل 3 میلیومن مترمکعب گاز به نیروگاه شازند تخصیص یابد ولی متاسفانه به دلیل محدودیت‌هایی این مهم محقق نشد.

مدیرعامل نیروگاه شازند تصریح کرد: نیروگاه یک شرکت دولتی است و تصور نمی‌کنم دولت خودزنی کند. اگر گاز باشد ما استقبال می کنیم چرا که از نظر قیمت مصرف نیز بسیار بهینه است و راندمان نیز ارتقاء می‌یابد.

چنانچه نیروگاه از مازوت استفاده کند تعطیل می‌شود

اصغر سلطانی معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک با اشاره به مصوبات اجرایی نشده کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک گفت: مصوباتی که درخصوص تالاب میقان وجود دارد به شکل کامل اجرایی نشده؛ در حالی که می‌بایست هر ماه گزارشی توسط محیط زیست استان از میزان برداشتها و اقدامات شرکت املاح معدنی کویر میقان ارائه شود.

وی افزود: نظر مرجع قضایی در خصوص نیروگاه شازند بر این است که چنانچه این نیروگاه بخواهد مصرف سوخت مازوت را در ادامه فعالیت‌های خود داشته باشد بی تردید پلمپ می‌گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار