مدیرکل دفتر فنی استاندار مرکزی گفت: براساس مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک ایجاد 50 هکتار فضای سبز در حاشیه تالاب میقان با همکاری منابع طبیعی استان به ازای هر سال برداشت سولفات سدیم در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۷۴۳۸۱
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حمیدرضا نوازنی در پنجمین کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک با اشاره به وضعیت تالاب میقان و مصوبات اجرایی برای احیاء این تالاب گفت: ایجاد 50 هکتار فضای سبز در حاشیه تالاب میقان اراک با همکاری منابع طبیعی این استان به ازای هر سال برداشت سولفات سدیم از این تالاب از مصوبات کارگروه بوده است.

مدیرکل دفتر فنی استاندار مرکزی تصریح کرد: یکی از مصوبات این کارگروه ممنوعیت برداشت سولفات سدیم از تالاب میقان بود که در حال حاضر نیز برداشتی از این تالاب صورت نمی گیرد از سوی دیگر هر ساله از آبان ماه برداشت به اتمام می‌رسد.

وی افزود: به منظور جلوگیری از کاهش آلودگی هوای اراک که منشأ آن در تالاب کویری میقان واقع شده احداث پل‌هایی به منظور تبادل آب بین دو طرف تالاب که با احداث جاده از هم جدا شده می‌تواند توازن و تعادل را در این دو بخش ایجاد کند و تالاب را به وضعیت طبیعی خود برگرداند.

نوازنی ادامه داد: برگشت باطله‌های مواد معدنی استخراج شده بعد از استحصال به جایگاه اولیه خود می‌تواند چاله‌ها و حفره‌های موجود در این بخش را پُر کند و با این اقدام نزدیک به 80 درصد این حفره‌ها پُر می شود.

مدیرکل دفتر فنی استاندار مرکزی تصریح کرد: آسفالت مسیر تعبیه شده در وسط این تالاب نیازمند آسفالت برای کاهش غبار ناشی از تردد در این مسیر بود که برای این منظور نیز به جای پوشش آسفالت، بتُن الیافی بود که این پوشش منوط به احداث پل‌هاست.

انتهای پیام/
ارسال نظرات