خبرهای داغ:
میزگرد استکبارستیزی دانشگاه اصفهان گزارش می‌دهد
کلودیا موفا استاد سابق دانشگاه ترمو ایتالیا در میزگرد استکبارستیزی دانشگاه اصفهان گفت: مخالفت غربی‌ها با ایران به دلیل فشار اسرائیل برای تأمین منافع این کشور است.
کد خبر: ۸۷۷۴۳۹۵
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، کلودیا موفا استاد سابق دانشگاه ترمو ایتالیا عصر امروز در میزگرد استکبارستیزی دانشگاه اصفهان که در محل نهاد رهبری این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به نقش لابی صهیونیسیتی در ایجاد بسیاری از حوادث تاریخ جهان از جمله حادثه 11 سپتامبر و فروریختن برج‌های تجارت جهانی اظهار داشت: به نظر من، هنوز، کودتای ترکیه تمام نشده و نظرات بسیاری از مخالفان و موافقان شاهد این موضوع است، همچنین ترکیه به دلیل بروز این کودتا، بسیاری از نیروهای خود را اخراج کرده است.

وی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی، ابزاری برای دخالت آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه هستند، افزود: پس از دخالت آمریکا در لیبی، آمریکا توانست اوضاع منطقه را به هم بریزد، از سوی دیگر یکی از وزرای تونس پس از اظهارنظر درباره بحران انسانی بین عربستان و یمن، با فشارهای آمریکا و اسرائیل، از کابینه تونس اخراج شد.

استاد سابق ترامو ایتالیا با بیان اینکه جنگ آمریکا علیه صدام در سال 2003 با مشورت فرماندهان نظامی اسرائیل صورت گرفت، تصریح کرد: همه می‌دانیم که اسرائیل همواره با ایران مشکل داشته و با این کشور دشمنی می‌کند این دشمنی پس از جنگ آمریکا علیه صدام ادامه یافت و پس از فروپاشی رژیم بعث عراق، برخی از سران اسرائیلی درباره از بین بردن توان هسته‌ای ایران اظهار نظر کردند.

وی خاطرنشان کرد: باید دانست که مخالفت کشورهای غربی با ایران به دلیل فشار اسرائیل بر این کشورها برای حمایت از اسرائیل است، بسیاری از اقدامات این کشورها برای تأمین منافع اسرائیل صورت می‌پذیرد برای مثال جنگ آمریکا با عراق در سال 2003 برای تأمین منافع اسرائیل بود و یکی از نمایندگان آمریکایی خطاب به بوش پسر مطرح می‌کند که برای منافع اسرائیل در عراق می‌جنگید.

موفا با بیان اینکه باید نقش صهیونیست‌ها را از نقش امپریالیسم آمریکایی بدانیم، اضافه کرد: جنگ لیبی برای تأمین منافع آمریکا و یا دزدین نفت نبود بلکه به دلیل تأمین منافع اسرائیل این جنگ رخ داد چراکه قذافی چند ماه پیش از وقوع جنگ، علیه اسرائیل اظهارات تندی را مطرح کرد و تلاش داشت با تشکیل اتحادیه آفریقا در مقابل اسرائیل بایستد چراکه او معتقد بود اسرائیل علت بروز تمامی جنگ‌های آفریقا است.

وی با اشاره به رقابت میان کلینتون و ترامپ در انتخابات آمریکا، شرایط این کشور در حال حاضر را شکننده دانست و تصریح کرد: رقابت بین کلینتون و ترامپ نشان دهنده شرایط شکننده آمریکا است هر چند که پس از فروپاشی شوروی سابق، انگلستان، آمریکا و اسرائیل بیشترین قدرت را بر روی سایر کشورها اعمال می‌کنند.

این محقق، مؤلف و نویسنده ایتالیایی گفت: برخی از روزنامه‌ها و رسانه‌ها مطرح کرده‌اند که اگر کلینتون رئیس جمهور آمریکا شود، بدون شک، جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد، از سوی دیگر هر کاندیدایی که بخواهد در آمریکا رأی بیاورد باید اسرائیل را به رسمیت شناخته و از ایران بدگویی کند.

وی با بیان اینکه تفاوت ترامپ و کلینتون در نظرات آنان درباره روسیه و سوریه است، افزود: نابودی و مبارزه با داعش برای ترامپ اولویت دارد اما کلینتون، شکست دادن بشار اسد را مهم‌تر از مبارزه با داعش می‌داند.

موفا انتخابات آمریکا را یک انتخابات دموکراتیک ندانست و گفت: درصد رأی مردم در انتخابات آمریکا پایین است، البته ممکن است به دلیل تفاوت بسیار زیاد ترامپ و کلینتون، افراد بیشتری در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها