امام جمعه شهرستان قشم، بی‌تفاوتی را بزرگترین بلا در جامعه دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضرورت فرهنگی در یک جامعه اسلامی و نجات دهنده آن جامعه است.
کد خبر: ۸۷۷۴۴۱۲
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرنگار تسنیم از قشم، حجت الاسلام‌والمسلمین رضا جوکار ظهر امروز در دومین جلسه ستاد هم‌اندیشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر قشم اظهارداشت: با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری منسجم باید مشخص شود روی چه مسئله‌ای امر به معروف و چه موضوعی نهی از منکر شود.

وی بیان‌داشت: اجرای سیاست‌های ستاد، به کمک یاوران طرح طلایه‌داران امربه معروف و نهی از منکر توسط گروه‌های مردمی با محوریت مساجد نقش مهمی در سلامت جامعه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار با بیان ضرورت مشارکت همگانی جامعه در بهبود وضع اجتماعی اضافه‌کرد: تمامی دستگاه‌های دولتی، کارخانه‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و بازارها باید شورای امربه معروف و نهی از منکر داشته باشند.

امام جمعه شهرستان قشم استفاده از فضای مجازی و جمعی جامعه برای امربه معروف را از عوامل موفقیت این طرح برشمرد و بر تبدیل شهر به یک ویترین فرهنگی تاکیدکرد.

وی، نصب بنر و تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر، وسیله‌های نقلیه عمومی همچون شناورها و دیوارنویسی را از جمله راهکاریی دانست که در محیط شهری می‌توان برای آگاهی‌رسانی به مردم بکار برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار، امربه معروف را در اقتصاد نیز ضرری دانست و افزود: تشویق مردم به استفاده از کالای داخلی و مصرف نکردن کالاهای لوکس خارجی می‌تواند به رشد اقتصاد ملی کمک کند و در سایه رشد اقتصادی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاسته می‌شود.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان قشم نیز گفت: بی‌تفاوتی بزرگترین بلایی است که هر جامعه‌ای می‌تواند به آن دچار شود و باید با رواج گفتمان امربه معروف و نهی از منکر در جامعه از این بلا دوری کرد.

علیرضا نصری ادامه داد: برای پیشبرد طرح ابتدا باید زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را فراهم ساخت .

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی اولویت‌های شهرستان‌ها افزود: حال جامعه ما در حوزه فرهنگی بد است و با شناسایی اولویت‌ها و تدوین یک برنامه منجسم باید آسیب‌های اجتماعی را هرچه سریع‌تر کاهش داد.

فرماندار قشم، مشارکت مردم در این طرح را مهم‌ترین راه موفقیت آن دانست و تاکیدکرد: هرکجا که کار به مردم واگذار شده نتایج مثبتی دریافت شده‌است.

نصری، تعطیل شدن شورای اجتماعی کشور به مدت 8 سال را به ضرر جامعه دانست و تشکیل مجدد آن در دولت تدبیر و امید را مثبت ارزیابی‌کرد.

وی، سنجش اثربخشی راهکارهای ارائه شده در ستاد امر به معروف و نهی از منکر و بازخورد آن در جامعه را مهم تلقی و موفقیت طرح را در گرو آگاهی از میزان کارایی آن ارزیابی‌کرد.

فرماندار قشم، امربه معروف و نهی از منکر را به حوزه فرهنگی و اجتماعی محدود ندانست و اضافه‌کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از مصادیق امربه معروف و داروی شفابخش اقتصادی است که جامعه را به سمت تعالی سوق می‌دهد.
ارسال نظرات