رئیس ستاد اقامه نماز آموزشکده فنی پسران گفت: اقامه ی نماز رکن اصلی دین در پیوند تعهد با تخصص است.
کد خبر: ۸۷۷۴۴۳۲
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رییس ستاد اقامه نماز آموزشکده فنی پسران شهرکرد طی سخنانی در این نشست، گفت : نماز از مهم ترین مبانی فروع دین مبین اسلام است که پس از بعثت نبی اکرم (صل الله علیه و آله و سلم ) در سرزمین وحی،همواره به عنوان نماد تعبد در جامعه ی اسلامی شناخته می شود .

بهروز شایق با تأکید بر تداوم حضور اعضای ستاد اقامه ی نماز آموزشکده ی فنی پسران شهرکرد در جلسات "هم اندیشی نماز" اظهار داشت : کلام وحی ، بیان پیامبر اعظم (صل الله علیه و آله و سلم) ، روایات ائمه ی اطهار(سلام الله علیها ) و توجه ویژه ی فقهای تشیع همگی بر اهمیت اقامه ی نماز دلالت دارد .

وی ادامه داد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی ، مراکز دانشگاهی عمدتا محیطی برای تربیت متخصص قلمداد می شد. لیکن پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی با مدیریت یک فقیه عالیقدر و یک عالم شیعی ،ایجاد تعهد در دانشجویان هم به یکی از رئوس سیاست های فرهنگی تبدیل شد و بهترین روش برای تحقق این شاخص پرداختن به فرآیند "اسلامی کردن دانشگاه ها" بود. سیاستی که در دوران زعامت رهبر فرزانه ی انقلاب نیز همواره از ضروریات مورد تاکید معظم له در همه ی دیدارهای دانشگاهی محسوب می شود.

شایق تصریح کرد : با این رویکرد ، نماز را باید مبنای اساسی در همه ی بخش های تحصیلی و به ویژه دانشگاهی در نظر گرفت . مبنایی که اقامه ی جماعت آن در محیط های آموزشی ، علاوه بر تقویت بنیان های اخلاقی دانشجویان ، می تواند زمینه ای برای تضمین سلامت اجتماعی آینده ی آن ها فراهم آورد و بنابراین نماز رکن اصلی دین در پیوند تعهد با تخصص است.

وی در پایان سخنان خود از توجه اعضای ستاد اقامه ی نماز آموزشکده به برگزاری منظم جلسات و تلاش در اجرای مصوبات قدردانی کرد.
 
حجت الاسلام خلیلیان نماینده نهاد رهبری در دانشگاه های استان نیز با اشاره به موانع گرایش برخی از جوانان به نماز جماعت گفت : تبلیغ چهره به چهره،تشکیل گروه های دانشجویی از فعالان نماز ، تقدیر از دانشجویان برترعلمی،فرهنگی و ورزشی در نمازجماعت و فضاسازی محیطی نمازخانه از راهکارهای ترغیب دانشجویان به نماز جماعت است.
 
در پایان این نشست گزارشی از  فعالیت های یک سال اخیر ستاد اقامه ی نماز آموزشکده ارایه شد و اعضا ضمن بررسی عملکرد ، پیرامون برنامه های آتی ستاد به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ارسال نظرات