مدیر اداره آموزش و پرورش اشکذر با بیان اینکه مدرسه سازی باید به دغدغه مردم تبدیل شود، گفت: اگر رفع نیازهای عمرانی آموزش و پرورش تنها به واسطه کمک های دولتی باشد، زمان زیادی برای حل مشکلات به طول خواهد انجامید.
کد خبر: ۸۷۷۴۴۳۸
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۰

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان اشکذر در گفتگو با خبرنگار بسیج، فضای آموزشی اشکذر را فضایی فرسوده دانست اظهار داشت: این فضای فرسوده آموزشی از گذشته برای اشکذر به ارث برده شده و اکنون ما شاهد وجود بافت قدیمی در مدارس خود هستیم.

«علی رضا کمالیان » با بیان اینکه 65 مدرسه در سطح شهرستان دایر است، گفت: در این مدارس مجموعا 5 هزار دانش آموز به تحصیل می پردازند که از این تعداد سه هزار و دویست نفر از آن ها را دانش آموزان مقطع ابتدایی و مابقی را دانش آموزان متوسطه اول و دوم تشکیل می دهند.

وی با اشاره به ورود خیرین مدرسه ساز به بحث عمران مدارس گفت: در این راستا شاهد برداشته شدن گام های بزرگی نظیر ساخت کانون خیری سید الشهدا رضوانشهر به عنوان اولین کانون خیری استان بودیم.

کمالیان ساخت مدرسه خیری «حاج حسین دهقان» در اشکذر و مدرسه ای در صدرآباد و همت آباد رستاق را از دیگر مواردی نام برد که با ورود خیرین مدرسه ساز در طی یک سال گذشته ساخته شده و کمک بزرگی به بحث عمران مدارس کرده اند.

مدیر آموزش و پرورش اشکذر به اجرایی شدن پروژه آذر در مدارس علویه و معصومیه اشکذر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این پروژه شش کلاس و یک نماز خانه برای این مدارس ساخته شد.

وی پیشرفت در زمینه هوشمند سازی مدارس را یکی دیگر از اقدامات انجام شده نام برد و گفت: تامین میز و نیمکت مدارس و تجهیزات آموزشی ازجمله این اقدامات است که در قسمت هایی از آن شاهد خرید و بعضی قسمت ها تعمیر آن ها بودیم؛ ساخت سالن در مدرسه آیت الله خاتمی نیز از دیگر اقدامات عمرانی در زمینه مباحث عمرانی است که توسط «مهندس رضوانی» خیر اشکذری در حال پیگیری است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا «دو میلیارد» تومان بودجه ای که سال گذشته برای آموزش و پرورش اشکذر تخصیص داده شد، محقق شد یا خیر، گفت: این بودجه یک میلیارد بوده که متاسفانه اعتبارات ماده 180 آن محقق نشد.

کمالیان ماده 180 را بر اساس سنجش شاخص هایی جهت متعادل سازی امکانات توزیع شده در بین مدارس استان توصیف کرد و گفت: امسال نیز یک میلیارد بودجه برای آموزش و پرورش اشکذر تصویب شده که امیدواریم بخش عظیمی از آن محقق شود.

مدیر آموزش و پرورش اشکذر کمک خیرین مدرسه ساز در سال گذشته را رقمی بالغ بر 2 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: اگر رفع نیازهای عمرانی آموزش و پرورش تنها به واسطه کمک های دولتی باشد، زمان زیادی برای حل مشکلات به طول خواهد انجامید در حالی که با ورود خیرین به این عرصه شاهد پیشرفت های چندماهه هستیم.

وی با بیان اینکه مدرسه سازی باید به دغدغه مردم تبدیل شود، تصریح کرد: مشکلات آموزشی تنها به مباحث عمرانی مربوط نمی شود، تامین هزینه های جاری مدارس نیز بار مالی سنگینی بر دوش اداره می گذارد که با ورود خیرین و به نوعی بخش خصوصی شاهد مرتفع شدن بسیاری از این مشکلات خواهیم بود و فرصت برای رسیدگی به سایر حوزه های آموزشی ایجاد می شود.

ارسال نظرات