ساخت واحداث مسجد درزمینی که مالک آن شهید موسوی از استان کهگیلویوه بویراحمد است ، بعداز ۲۸ سال عملی شد.
کد خبر: ۸۷۷۴۴۴۴
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، شهید " سید محمد موسوی"  در سال ۱۳۴۳ درخانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود و در سن ۲۱ سالگی پا به جبهه های حق علیه باطل گذاشت .

وی بعد از سیزده ماه حضور درجبهه های جنگ تحمیلی با شرکت درعملیات غرورآفرین کربلای ۵ در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۶۵ درمنطقه شلمچه همراه با حسین خرازی فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین و اسمائیل دقایقی فرمانده لشکر ۹ بدر به سوی معشوق خود شتافت.

در وصیتنامه این شهید آمده است : اگر من شهید شدم از جدم امام حسین (ع) زیاد تر نبودم لذا ازخانواده ام می خواهم برای من مراسم تشییع جنازه وعزاداری برگزار نکنند .

در ادامه وصیتنامه این شهید آمده است از داردنیا قطعه زمینی دارم که از شما می خواهم در آن مسجدی بنا کنید و بدانید که ارث اولاد ائمه و امامان اطهار ما شهادت در راه خدا است.

این وصیت شهید موسوی که به همراه قطعه زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع در خیابان دنا در شهر سی سخت قریب ۲۸ سال به فراموشی سپرده شده بود. همزمان با میلاد امام رضا (ع) هیئت مذهبی فاطمیون شهر سی سخت اقدام به خاکبرداری از این زمین کرد تا سنگ بنای آغاز عملیات اجرایی این پروژه گذاشته شود.

حجه السلام "حمید تقی زاده " مسئول هیئت فاطمیون دراین باره گفت: عملیات خاکبرداری این مجموعه با استعانت ازخداوند منان و توسل به امام رضا (ع) شروع شد.

وی با بیان اینکه قراراست این زمین به نام نامی حضرت فاطمه زهرا (س) احداث شود، افزود: قطعه زمینی درکنار زمین شهید نیز بعد از قیمت گذاری به همین مجموعه واگذار شده است که قرار است به مجموعه مسجد اضافه شود.

" تقی زاده " بیان کرد: درکنار این مسجد که به صورت سازه ایرانی اسلامی ساخته خواهد شد ، مجموعه ای فرهنگی نیز در نظر گرفته می شود.

مسئول هیئت فاطمیون سی سخت از مردم و خیرین شهرستان و استان خواست تا با مشارکت در احداث این مسجد سهمی در احداث این مجموعه فرهنگی داشته باشند تا هر چه سریعتر وصیت این شهید والا مقام تحقق پیدا کند.

ارسال نظرات