برگزاری جلسه کمیته فنی و اجرائی کاشت دیم در شهرستان نیر

اولین جلسه کمیته فنی و اجرائی کاشت دیم شهرستان نیر با هدف انتقال یافته های تحقیقاتی در اداره جهاد کشاورزی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۴۴۹۰
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، اولین جلسه کمیته فنی و اجرائی دیم شهرستان نیر با هدف انتقال یافته های تحقیقاتی دیم با حضور مدیر، معاون فنی، رئیس تولیدات گیاهی و ترویج، رئیس مرکز خدمات، محققان معین و سه نفر از کشاورزان پیشرو در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نیر استان اردبیل برگزار شد.

در این جلسه هر یک از اعضا کمیه اجرائی و فنی دیم شهرستان گزارشی از فعالیت های حوزه خود را تشریح و بر اهمیت انتقال یافته های تحقیقاتی و کاربرد آخرین فناوری ها در عرصه های دیم شهرستان تاکید کردند.

محققان معین غلات عابدی اصل و قاسمی و حبوبات مصطفائی از ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آلاروق اردبیل ضمن قدردانی از نوآوری این شهرستان بخاطر دعوت از کشاورزان پیشرو در جلسه، با توجه به اهمیت زراعت دیم شهرستان نیر بخصوص در دو محصول مهم غلات و حبوبات، خواستار توزیع ارقام جدید معرفی شده برای بهره برداری از پتانسیل این ارقام شدند.

در این جلسه پیشنهاد شد کارگاه آموزشی در زمینه محصول عدس و گندم در خدمات کشاورزی شهرستان برای ارائه توصیه های فنی و انتقال تکنولوژی به زراعین منطقه تشکیل شود.

ناصری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر ضمن قدردانی از زحمات همکاران محقق در جلسات و برنامه های فنی و عرصه های زراعی شهرستان، شرح وظایف کمیته را ارائه کردند.

در این جلسه با سوال کشاورزان پیشرو در زمینه مسایل و مشکلات غلات و حبوبات ادامه یافت و در مورد مباحث مطرح شده پاسخ های لازم توسط کارشناسان داده شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار