خبرنگار ارشد صدا و سیما گفت :مناظره بین ترامپ و کلینتون نشان داد که چه نوع رفتار و نگرشی در پشت پرده سیاست مداران و دولتمردان آمریکایی وجود دارد و لایه های زیرین جامعه سیاستمداران آمریکا را برملا کرده است.
کد خبر: ۸۷۷۴۴۹۸
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان،  مرتضی غرقی خبرنگار ارشد صدا و سیما در گفتگو یی  در رابطه با تبلیغات دو نامزد جمهوری خواه و دموکرات در آمریکا اظهار کرد : در حال حاضر جامعه آمریکا در حال نشان دادن باطن داخلی خود است و مناظره بین ترامپ و کلینتون نشان داد که چه نوع رفتار و نگرشی در پشت پرده سیاست مداران و دولتمردان آمریکایی وجود دارد و لایه های زیرین جامعه سیاستمداران آمریکا را برملا کرده است.
 
وی با اشاره به مناظرات نامزدهای انتخاباتی آمریکا گفت : فساد از درون هیئت حاکمه آمریکا گسترده شده است و این فساد می تواند آمریکا را به اضمحلال بکشاند و یکی از نمونه های بارز جوامع رو به افول فساد هیئت حاکمه های آن هاست .
 
این کارشناس مسایل تشریح کرد : مناظرات انتخاباتی آمریکا نشان داد که چه آدم هایی تا کنون بر این کشور حکومت کرده اند و از این به بعد هم حکومت خواهند کرد و این مناظرات توانست مشروعیت حاکمیت دولت آمریکا را نزد مردم پایین بیاورد .
 
وی تصریح کرد : حکومت ها با داشتن مشروعیت سیاسی می توانند بر مردم حکومت واقعی داشته باشند و در این صورت است که مردم آن ها را قبول دارند ولی در حال حاضر مردم آمریکا دولتمردان خود را قبول ندارند.
 
غرقی با بیان این که جوامع بین المللی نباید از سیاست های آمریکا الگو برداری کنند ، تصریح کرد : آدم هایی که چشمشان به آمریکایی هاست و کارهایی که آن ها دیکته می کنند را در کشور پیاده می سازند ، مسیری غلط را دنبال می کنند .
 
خبرنگار ارشد صدا و سیما یادآور شد : آمریکایی هایی که از فتنه ۸۸ به عنوان دموکراسی نام می برند ، اکنون اظهارات ترامپ در خصوص تروریسم و تقلب در انتخابات را مورد انتقاد قرار داده و بیان تقلب در انتخابات را نوعی ناله کردن ترامپ می دانند .
 
غرقی اظهار داشت : اکنون در آمریکا کنترل بعضی آدم ها ازسیستم حاکم بر آمریکا خارج شده است و این می تواند در آینده برای آمریکا خطرناک باشد و با توجه به اعتراف ترامپ مبنی بر دروغگویی و متقلب بودن دولت آمریکا جامعه بین المللی می تواند به خوبی لایه های زیرین و پشت پرده آمریکا را بشناسند .
 
کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد : طبق گفته ترامپ کشور آمریکا دارای فساد مالی و اقتصادی می باشد و افرادی که فکر می کنند می توانند با نگاه به آمریکا جا پای این کشور بگذارند ذهنیت اشتباهی دارند زیرا آمریکا رو به افول است .
 
وی گفت : دولتمردان ما باید مواظب باشند که منش و روش دولتمردان آمریکایی را در پیش نگیرند زیرا مشروعیت دولت خود را نزد مردم از دست می دهند و رو به زوال و نابودی می روند .
ارسال نظرات