رئیس شورای شهر رویان از عدم حضور مسئولان در جلسات یادواره شهدا انتقاد کرد

رئیس شورای شهر رویان نیز در این جلسه با انتقاد از عدم حضور مسؤولان شهرستانی اظهار کرد: جلسه ستاد بزرگداشت 77 شهید منطقه رویان است، این یک جلسه عادی نیست، باید به احترام شهدا همگان حضور پیدا می‌کردند.
کد خبر: ۸۷۷۴۵۱۸
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شهردار رویان تصریح کرد: امروز بر ما و آیندگان این وظیفه است که دلاورمردی و پایمردی‌ها و ویژگی‌ها را در قالب یادواره شهدا پاسداری و ارج نهاده و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های بعدی انقلاب با برپایی یادواره های منتقل نماییم.

احمد توکلی در جلسه هماهنگی گرامیداشت یاد و خاطره شهدای میهن اسلامی به ویژه شهدای منطقه رویان و دو شهید گمنام غواص مدفون در این شهر اظهار کرد: شهر رویان منطقه‌ای است که از دیرباز در دفاع از وطن و دین پیشگام بوده، در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس جانبازها، شهدا و ایثارگران زیادی را تقدیم این سرزمین و انقلاب و نظام کرد.

وی افزود: در باور دیگران شهرهای ساحلی در زمان قبل از انقلاب به دلیل توریستی بودن و وجود ساحل و دریا  نمی‌بایست این همه شهید تقدیم کنند اما رویان یک شهر ساحلی است که شهدای فراوانی را تقدیم کرد و حتی قبل از انقلاب هم افرادی جان خود را برای دفاع از مرزوبوم نثار انقلاب نمودند و این گواه وجود فرهنگ ایثار و جهاد در بین مردم این شهر است که فرهنگ غرب و پهلوی نتوانست در دین این مردم رخنه کند.

وی خاطرنشان کرد: پانزدهمین یادواره سرداران و 77 شهید شهر رویان را در حالی برگزار می‌کنیم که چند سالی است با تقویم مدون در حال برگزاری است  و امسال موضوع سالروز تدفین شهدای گمنام غواص و همچنین یادواره شهدای جنگل که یک شهید از این منطقه نیز است را با محوریت استانی داریم.

 این مسؤول با تأکید بر تمهیدات لازم برای برگزاری یادواره شهدا در خور شأن شهدا گفت: برگزاری هر ساله یادواره شهدا رویان در دستور کار شورا و شهرداری این شهر قرار دارد تا فرهنگ ایثار و شهادت به درستی به نسل‌های بعدی منتقل شود.

رئیس شورای شهر رویان نیز در این جلسه با انتقاد از عدم حضور مسؤولان شهرستانی اظهار کرد: جلسه ستاد بزرگداشت 77 شهید منطقه رویان است، این یک جلسه عادی نیست، باید به احترام شهدا همگان حضور پیدا می‌کردند.

کامبخش سالاریان در ادامه به زمان مراسم، سخنران و هماهنگی لازم اشاره کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری مراسم در خور شأن شهدا انجام شود.

فرمانده حوزه بسیج امام حسن(ع) رویان نیز در این جلسه اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب گرامیداشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، بنابراین وظیفه داریم با عزم راسخ و اهتمام ویژه یادواره شهدا را برگزار کنیم که البته شهرداری و شورای شهر اهتمام ویژه دارند.

بیژن پولادی افزود: یادواره شهدای جنگل شمال را هم داریم که هر سال یک  شهرستان متولی برگزاری آن است و امسال پیشنهاد شد به دلیل شهید شاخص جنگل شهید رمضان کاویانپور که از منطقه رویان است، این یادواره در شهرستان نور برگزار شود.

محمدرضا بابایی نایب رئیس شورای شهر رویان نیز خواستار هماهنگی لازم برای جلوگیری از تداخل برنامه‌ها، اطلاع‌رسانی و حضور مردم با استفاده از همه ظرفیت‌های شهر و منطقه شد.

فخری مازندرانی عضو شورای شهر رویان هم خواستار اطلاع‌رسانی به خانواده‌های شهدای منطقه که یادواره به نام شهدای آنان برگزار می‌شود و استفاده از مجریان شهر و منطقه و همچنین استفاده از فرزندان شهدا مداح در یادواره شهدا شد.

دیگر عضو شورا نیز در این جلسه خواستار برگزاری یادواره شهدا در شأن شهدا شد و گفت: باید فراجناحی عمل کرد و ضمن اطلاع‌رسانی عمومی، دعوتنامه خانواده شهدا حضوری تحویل داده شود.

علی رمضان‌پور گفت: شهید را نمی‌توان  غصب کرد، شهید به همه تعلق دارد، شهید و شهادت باید در یادواره‌ها معرفی شوند تا شاهد حضور نااهلان و نامحرمان در مسند پست‌های اداری نباشیم و اجازه ندهیم که زمانی این‌چنین شود که اگر شود خود ما مقصر هستیم، تحریف دین که نمونه بارز آن داعش است از همین بی‌توجهی‌ها است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها