خبرهای داغ:
سردار بهشتی گفت: ۱۵ آبان ماه آغاز شروع دوره‌های آموزشی و توانمندسازی مدیران خواهر و برادر بسیج مساجد و محلات سراسر کشور است که تا ۱۵ اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۷۴۵۶۲
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
سردار حسین بهشتی رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات در نشست خبری تصریح کرد: 15 آبان ماه آغاز شروع دوره‌های آموزشی و توانمندسازی مدیران خواهر و برادر بسیج مساجد و محلات سراسر کشور است که تا 15 اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: سازمان بسیج محلات و مساجد متولی 40 هزار پایگاه است که 10 هزار پایگاه یعنی 25 درصد آن در روستاها قرار دارد. 3 هزار حوزه مقاومت و 500 ناحیه مقاومت در سراسر کشور در این طرح شرکت خواهند کرد.

بهشتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در بسیج از نیروهای مردمی با سطح تحصیلات مختلف و سنین گوناگون استفاده می‌کنیم، سازماندهی آن کار پیچیده‌ای است.

وی با تأکید بر اینکه هر پایگاه، حوزه و ناحیه در بسیج دارای 17 معاونت است، تصریح کرد: بسیج در شاخه‌های علمی، فرهنگی، اردویی، آموزشی، سازندگی، ورزشی، دفاعی و تربیتی در قالب 17 معاونت در پایگاه محلات سازماندهی شده است.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات اضافه کرد: قریب به 500 هزار مدیر خواهر و برادر بسیجی در این دوره آموزشی شرکت خواهند کرد. مقدمه این آموزش حکم مسئولیتی است و این افراد به صورت مقدماتی نسبت به مأموریت خود توجیه شده‌اند و در گام جدید، آموزش‌های تخصصی را در سطح 32 سپاه استان خواهند دید. 500 ناحیه و 40 هزار پایگاه مقاومت برای این آموزش تدارک دیده شده است.

بهشتی بیان داشت: در هیچ کجای دنیا و کشور سازمان مشابهی نسبت به بسیج نداریم، سازمانی که نیروهای آن بااخلاص و حضور داوطلبانه با آن همکاری می‌کند.

وی در مورد محتوای آموزشی این طرح گفت: کلیه معاونین سازمان بسیج در این طرح شش مطالعه تخصصی داشته‌اند و همه با هم بسیج شده‌اند تا این طرح را به خوبی انجام دهند. برای این دوره‌ها محتوای موردنظر در قالب کتاب‌هایی چاپ شده است و به سراسر کشور ارسال گردیده و پیش‌بینی ما این است که با آموزش نیم میلیون بسیجی، پیشرفت سازمان‌یافته و تخصصی را در بسیج شاهد باشیم. امسال یک موج جدید در اداره بسیج به شکل تخصصی را خواهیم دید.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات با درخواست مسئولین و دستگاه‌های مختلف کشور جهت بهره‌مندی از ظرفیت بسیج ادامه داد: زیرساخت حل مسائل در حوزه مدیریت، آموزش‌ها، مهارت‌ها و سازماندهی‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه 50 هزار معاون فرهنگی، اردویی و سازندگی در سطح کشور در بسیج حضور دارند، خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های این طرح با یک زبان واحد در کشور تسری پیدا می‌کند و باعث کاهش هزینه‌های سازمانی می‌شود و توفیقات سازمانی را افزایش می‌دهد. در این آموزش‌ها از ظرفیت ارگان‌ها و سازما‌های مختلف چون آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی در مورد پنجمین جشنواره خلاقیت‌ها و ابتکارات بسیج گفت: این جشنواره برگرفته از ایده‌ها، نظرات و خلاقیت‌های بسیجیان است. شبکه جمع‌آوری این ایده‌ها را در کشور داریم، به همین شکل، در قالب یک جشنواره در سطح محله، شهرستان، استان و کشور آن را برگزار خواهیم کرد. ماحصل این اقدامات، جمع‌آوری بهترین ایده بسیجیان در پایان سال است. در یک همایش سراسری در دهه فجر مبتکران بسیجی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: کارگروه و تیمی که مأموریت بسیج را می‌شناسند ابتدا این ابتکارات را مورد تأیید قرار می‌دهند و بعد از آن طی سلسله مراتب، آن را به سازمان بسیج منعکس خواهند کرد. با توجه به اینکه ستاد بسیج، خود بسیجیان هستند و ما تنها متولی آن هستیم و مدیران آن از بطن 22 میلیون بسیجی می‌جوشد، طرح‌هایی که ظرفیت فراگیری و گسترش داشته باشد، در قالب طرح ملی به تصویب خواهد رسید.  

وی با تأکید بر اینکه جشنواره ابتکارات و ایده‌های بسیج، تنها معطوف به مأموریت‌های این ارگان است، خاطرنشان کرد: طرح‌ها و ایده‌های صنعتی و علمی مربوط به بخش‌های علمی سازمان بسیج خواهد شد و این جشنواره تنها در حوزه مأموریت سازمان بسیج محلات و مساجد فعالیت خواهد کرد. 30 آبانماه آغاز این جشنواره در سطح حوزه‌های مقاومت، 15 آذرماه در سطح ناحیه‌های بسیج و 10 دی‌ماه در سطح استانی خواهد بود. دهه فجر میزبان سطح کشوری جشنواره خلاقیت‌ها و ابتکارات بسیج مساجد خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها