خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه عشایری:

حلقه هاي صالحين پرچم امر به معروف و نهي ازمنكر را به اهتزاز درآورد

حجت الاسلام همتی گفت: اين يك فرصت تاريخي بسيار بزرگ است كه در سايه امنيت بي نظيري كه اسلام فراهم كرده است، بتوانيم جمع عظيمي از نوجوانان و جوانان را در سايه تربيت معنوی معرفتی و بصيرتی ببينيم.
کد خبر: ۸۷۷۴۶۵۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از ناحیه عشایری، حجت الاسلام همتی مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه عشایری در خصوص هدف از تشکیل حلقه های خاص صالحین گفت: بسيج صرفاً يك تشكل نظامي كه افراد در آن ثبت نام مي كنند و عضو مي شوند نيست.همچنان كه در اسلام تنها اسلام آوردن و شهادتين را خواندن، دليل بر ايمان قلبي نيست. ايمان واقعي، نيازمند تربيت است، نياز به نيت خالص و كار مخلصانه است. در انقلاب هم خيلي ها آمدند به اسم انقلابي بودن منصب هايي را گرفتند، اما ديديم كه مسير ديگري را خلاف مسير امام دنبال كردند.
 
 
وی گفت:سربازي امام زمان (عج) به تربيت معنوي، معرفتي و تزكيه نفس نيازمند است. البته اين اجباري نيست همچنان كه در قرآن مي فرمايد: «لا اكراه في الدين» اما كسي كه ادعاي سربازي امام زمان (عج) مي كند بايد اهل نماز اول وقت باشد اهل روزه باشد، اهل اعمال مستحبي باشد، اهل مجاهدت در راه خدا باشد، خلوص نيت داشته باشد و ... بسيجي اي كه شعار سربازي امام زمان(عج) مي دهد، بدون تربيت معنوي درست، بدون تزكيه و بدون كار مخلصانه به موقع و در عرصه به جا، نمي تواند اين ادعا را بكند.
 
 
 
 وی افزود:حلقه هاي صالحين بايد پرچم امر به معروف و نهي ازمنكر را به اهتزاز درآورد و اين ممكن نمي شود مگر اينكه در وسط ميدان باشيم. حلقه هاي صالحين بايد متناسب با اقتضائات و شرايط موجود، در مسائل تربيتي برنامه ريزي داشته باشند و سازندگي هاي معرفتي را متناسب با بررسي دقيق شرايط موجود اجرا كنددرباره خود حلقه ها بايد عرض كنم، كليد موفقيت اساتيد و مربيان و سرگروه ها هستند. اگر بخواهيم در انتخاب سرگروه ها و مربيان به آنهايي اكتفا كنيم كه خودشان آمده اند، اين خوب است اما قدرت بهره برداري از ظرفيت بزرگي را از ما مي گيرد. براي موفقيت اين نظام بايد رفت و به دنبال انسان هاي اصلح گشت و آنها را متقاعد كرد كه بايد در عرصه جنگ نرم وارد شوند. دراين ميدان نبرد بايد بپذيرند تا 15 يا 20 جوان يا نوجوان را هدايت و تربيت كنند.
 
 
 
وی گفت: براي بحث در حلقه ها نشرياتي تهيه و توزيع مي شود. با توجه به اينكه سعي شده است موضوعات نشريه متناسب با شرايط زمان و ملاحظات خاص اجتماعي و فرهنگي و سياسي باشد، انتظار اين است كه در توزيع و طرح مباحث و موضوعات آن در تمام حلقه ها انضباط باشد و به موقع اين نشريات توزيع و در حلقه طرح شوند.
 
 
وی گفت: جلسات  بايد به موقع و منظم برگزار شود و ارتباط مستمر و منظم اركان شجره طيبه بايد برقرار باشد. در اين ارتباط فرصت طرح مشكلات، شبهات، مسائل و ... پيدا مي شود و اين ارتباط به حل موضوعات مي انجامد و كار به نتيجه مطلوب مي رسد.
 
 
 
وی در پایان گفت: مقام معظم ولايت فرمودند اين نظام تربيتي در جهان نظير ندارد. اين قطعاً از بركت خون شهداي بسيج است، شهدايي كه در اوج اخلاص جانشان را فداي اسلام كردند، از اخلاص بنيانگذار انقلاب و بسيج است كه همه وجودش براي خدا بود و خدا هم به بركت اين اخلاص و مجاهدت خواسته تا نامشان اينطور تعالي بخش باشد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار