اعلام برنامه های هفته کتاب در لرستان

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ، برنامه های بیست و چهارمین دوره ی هفته کتاب را در این استان تشریح کرد .
کد خبر: ۸۷۷۴۷۵۷
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،ماشاالله امان الهی بهاروند با اشاره به برپایی جلسه ی ستاد برگزاری هفته ی کتاب استان ، گفت :  مهمترین برنامه ی این هفته برگزاری مراسم تجلیل از خادمان نشر و فعالان حوزه ی کتاب استان خواهد بود که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اواخر آبان ماه در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار می شود . 
 
بهاروند ادامه داد : برگزاری نمایشگاه های کتاب و اجرای مسابقه ی انشاء نویسی با موضوع کتاب و کتابخوانی در مدارس استان  از برنامه های خواهد بود که توسط آموزش و پرورش استان در طول هفته صورت می گیرد . 
 
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس به برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی استان در هفته ی کتاب اشاره کرد و گفت : برگزاری مسابقه ی کتابخوانی ، اجرای برنامه ی پیک دانایی ، نشست های فرهنگی با موضوع کتاب ، عضوگیری رایگان کتابخانه های عمومی استان و برگزاری مراسم تجلیل از کتابداران و کتابخوانان نمونه ی استان ، مهمترین برنامه های این نهاد در طول هفته ی کتاب است .  
 
ماشاالله بهاروند تصریح کرد : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در طول هفته ی کتاب برنامه های متنوعی را به اجرا در می آورد که از آن جمله می توان به برگزاری کارگاه های هنری ، اهداء کتاب به اعضاء، برگزاری نمایشگاه های کتاب کودک و نوجوان ، بازدید اعضای مراکز از موسسات انتشاراتی ، تقدیر از خانواده های کتابخوان ، دیدار با شعرا و نویسندگان استان و برگزاری نشست های تخصصی اشاره کرد . 
 
وی همچنین به برنامه های مراکز دانشگاهی استان در طول هفته ی کتاب پرداخت و اظهار داشت : علاوه بر معرفی نویسندگان ، پیشکسوتان ، محققین و فعالان دانشگاهی حوزه ی کتاب به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت تجلیل ، دانشگاه های استان در طول این هفته نشست های تخصصی نقد کتاب و مسابقات مختلف کتابخوانی را برگزار می کنند .  
 
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان تصریح کرد : سایر دستگاه های فرهنگی استان نیز به اجرای برنامه های متناسب با هفته ی کتاب خواهند پرداخت و صدا و سیمای استان علاوه بر برنامه سازی در این خصوص ، اخبار رویداد های هفته ی کتاب استان را به صور کامل پوشش می دهد . 
 
بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان ماه الی ۱ آذر ۱۳۹۵ با شعار « ایران می خواند » در سراسر کشور برگزار می‌شود. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار