مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

تولید 34 هزار تن انار در لرسنان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از تولید 34 هزار تن انار از سطح 1700 هکتار از باغات بارور این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۴۷۶۲
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، بهروز بهاروند گفت:در حال حاضر بیش از 2700 هکتار از باغات انار استان عمدتاً متمرکز و در منطقه سیاب کوهدشت واقع شده است و متوسط برداشت انار در این منطقه 25 تن در هکتار است و با عنایت به اینکه 1700 هکتار از این سطح به باروری رسیده‌اند پیش بینی این بود که در سالجاری 38 هزار تن محصول انار برداشت شود اما بعلت سرمای زودرس بهار امسال که در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت روی داد، امسال 34 هزارتن انار در استان برداشت می شود. 
 
وی با اعلام  اینکه 85درصد باغات انار در کوهدشت متمرکز است افزود: با توجه به اینکه این منطقه از نظر عرض جغرافیایی در محدوده ای است که دارای دمای فوقالعاده مناسبی برای توسعه و تولید باغات انار است و همچنین دارا بودن خاک حاصلخیز برای کشت این محصول و بویژه آب بسیار شیرینی است، همه این ویژه گیها باعث گردیده است که باغات انار سیاب شهرستان کوهدشت عملکرد بسیار بالایی در تولید انار داشته و همچنین دارای بهترین کیفیت در سطح کشور باشد.

 وی به ویژگی های بارز انار استان اشاره کرد و گفت : ضخیم بودن پوست انار تولیدی استان لرستان باعث ماندگاری آن در انبار و سردخانه می شود و علاوه بر این برای مصرف تازه خوری و به دلیل ضخیم بودن پوست آن، این قابلیت را دارد برای بازارهای دوردست بدون کاهش کیفیت حمل و به دست مصرف کننده برسد. ضمن اینکه در این منطقه مطلقاً از سموم و کودهای شیمیایی استفاده نمی شود و انار تولیدی محصولی کاملاً سالم است. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار