سفرنامه کربلا «4»

رسیدگی به تصادف بعد از زیارت

خبرگزاری بسیج: حدود 100 کیلومتر مانده به شهر مهران یک صحنه تصادف بین دو دستگاه سواری اتفاق افتاده بود که راننده هر دو وسیله نقلیه بدون توجه به خسارتی که به آنها وارد شده بود، به عشق زیارت آقا ماشین های خود را در کنار جاده رها کرده و به سوی کربلا رهسپار شده بودند.
کد خبر: ۸۷۷۴۸۴۹
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

خدا رحمت کند مرحوم شیخ احمد کافی را وقتی روضه پسر مهزیار را می خواند، می گفت: وقتی امام زمان (عج) او را به حضور پذیرفتند، پسر مهزیار رو به فرستاده آقا کرد و گفت: افسار اسبم را کجا ببندم؟ نماینده آقا رو به پسر مهزیار کرد و گفت: عاشق وقتی چشمش به معشوقش می افتد دیگر خودش هم از یادش می رود، تو می گویی افسار اسبم را کجا ببندم!

 دیدن این صحنه ها برایم خیلی جذاب بود، دو دستگاه خودروی سواری در طول مسیر تصادف کرده بودند به طوری که امکان حرکت برای آنها وجود نداشت، اما آنها قید ایستادن در محل تصادف و آمدن جرثقیل و حمل خودرو را زده و رهسپار کربلا شده بودند تا فرصت زیارت را از دست ندهند، چون وقت برای رسیدگی به وضعیت ماشین را بعدا خواهند داشت بعد از پایان مراسم اربعین برمی گردند و به وضع ماشین های خود رسیدگی می کنند . چون اگر اربعین تمام شود تاسال دیگر عمر نوح می خواهد زیارت برود؛ این گذشتن از مال دنیا معجزه عشق بود؛ بیشتر اوقات در زندگی روزمره شاهد تصادفات خسارتی زیادی در سطح شهر بوده ایم که حتی برای یک خراش، بدنه ماشین، هیچکدام از طرف های تصادف کوتاه نمی آیند اما در این حادثه ماشین های خود را به امان خدا رها کرده بودند.البته خوشبختانه تعدادی از این صحنه های تصادف فقط خسارات مادی بود و شدت تصادف در حدی بود که خودرو ها صدمه دیده و قادر به حرکت نبودند اما سرنشینان آنها سالم بوده و ماشین را در جاده گذاشته و با ماشین های عبوری به زیارت رفته بودند. هرچند تعدادی تصادف منجر به فوت هم اتفاق افتاده بود که آمار آن قابل تامل بود.

علی اشرف خانلری

ارسال نظرات