وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راه اندازی 2 طرح فولادی در استان چهارمحال وبختیاری و یک طرح فولادی هفته گذشته در استان اصفهان گفت: ظرفیت تولید فولاد خام کشور اینک به 27.5 میلیون تن رسیده است.
کد خبر: ۸۷۷۴۹۱۴
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج استان هارمحال و بختیاری؛ محمدرضا نعمت‌زاده روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح فولاد سفید دشت چهارمحال وبختیاری گفت: هم اینک ظرفیت تولید ورق گرم کشور 10 میلیون تن و ورق سرد و گالوانیزه چهار هزار تن در کشور است.
 
وی با اشاره به راه اندازی 2 خط تولید فولاد یک میلیون تنی سفیددشت و ورق فولادی گالوالوم تاراز (ورق پوشش دار)شهرکرد افزود: راه اندازی این واحدهای تولیدی باعث ایجاد و رونق اشتغال، کار و فناوری در کشور و چهارمحال وبختیاری شده است.
 
نعمت زاده افزود: طبق اصل 44 و رویکرد برنامه های اقتصاد مقاومتی بخشی از فعالیت های طرح های دولتی به بخش خصوصی واگذار می شود که در این راستا طرح های هفت گانه فولادی کشور از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار و ماشین آلات اروپایی به این واحدهای فولادی اضافه شد.
وی به رونق طرح های فولادی در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح ها در دولت یازدهم به رونق و پیشرفت فیزیکی مطلوب رسیده است.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت یازدهم به منظور اجرایی شدن کامل طرح های فولادی و اجرای برخی از طرح ها به تغییرات نیاز داشت که براساس آن در جاهایی که آب کمتری وجود دارد، واحد ذوب به واحد نورد تغییر داده می شود.
نعمت زاده اظهار کرد: با توجه به عبور خط راه آهن از چهارمحال وبختیاری تاکید کرد: زمینه توسعه فعالیت های صنعتی با دید صادرات در این استان فراهم شده است.

فولادسفید دشت چهارمحال و بختیاری و 2 طرح چادر مشکی و کارخانه تولید ورق فولادی گالوالوم تاراز (ورق پوشش دار) روز سه شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد.
ارسال نظرات