خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در هر شش دهستان از چهار بانک معین رسالت، سینا و مهر اقتصاد وانصار می توانند وام و تسهیلات دریافت کنند. هر دهستان 10 میلیارد تومان تسهیلات 3 درصد و در مجموع 60 میلیارد تومان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۷۷۴۹۱۹
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع صنعتگران صنایع دستی استان اظهارداشت: خراسان جنوبی علارغم داشتن پتانسیل های بسیار خوب اما محصولات مختلف کشاورزی و صنعتی در عمل به ارزش افزوده ختم نمی شود.

وی با بیان اینکه ما در استان چیزی برای صادر کردن مانند زرشک و عناب و زعفران نداریم و فقط کارگروه و جلسه داریم، افزود: در کشورهای در حال توسعه مفهومی به نام اشتغال که در ایران هست وجود ندارد . ما اشتغال را در کارهای ثابت و با مقرری ماهیانه تلقی می کنیم که در اذهان عمومی و مناسبات اجتماعی به فرهنگ و ارزش تبدیل شده است.

زهرایی خاطرنشان کرد: در کشوری مانند ژاپن که دو برابر کشور ما جمعیت دارد تنها 350 هزار کارمند دارند اما در کشور ما تنها آموزش وپرورش یک میلیون و صد کارمند دارد و 400 هزار نفر مدیر شهرستانی به بالا داریم.

وی عنوان کرد: در کشور ما دولت بدنه فربه ای از نیروی انسانی دارد و از چابکی آن کم می شود که این موضوع مرسوم بین دولت ها است و میزان استخدام دولت یک توفیق محسوب می شود.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه در کشورهای در حال توسعه کارآفرینی مهم است که ما به آن اشتغال پایدار می گوییم افزود: در کشور ما کارآفرینی و خود اشتغالی حمایت نمی شوند و سنگ اندازی ها و بروکراسی اداری سر راه تولید کنندگان و کارآفرینان قرار دارد.

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی متاسفانه نگاه قناعتگر دارند، مطالبه از مسئولین و از مرکزیت کشور ندارند و به حداقل ها راضی هستند گفت: وقتی اعلام می شود که به 500 روستای استان با جمعیتی بالغ بر 8 هزار نفر آب شرب با تانکر تامین می شود هیچ کس اعتراضی به مسئولین ندارد و باز هم مردم در روستاها مانده اند. اینجا دیگر قناعتگری مردم معنی ندارد و مردم استان ما باید مطالبه گر باشند.

زهرایی ادامه داد: 10 سال است که حسی ایجاد شده که مردم را نباید به دولت وابسته کنیم و دولت با حامی و ناظر باشد اما متاسفانه بزرگترین رقیب بخش خصوصی، دولت است.

وی اظهار داشت: ما در این راستا به دنبال این هستیم که به یکدیگر کمک کنیم و از توانمندی ها، نیروی انسانی و نفوذی که شما بین مردم دارید بهره برداری کنیم.

زهرایی خاطرنشان کرد: باید بدانیم که در چه نقاطی از استان صنایع دستی را می توانیم احیا کنیم یا وضعیت موجود را توسعه دهیم و به سمتی برویم که بازارهایی پیدا کنیم که به ارزش افزوده برای تولید کننده تبدیل شود و واسطه ها و دلالان را حذف کنیم منهای کارخانه های بزرگ و تسهیلات کلان.

وی با بیان اینکه اخیرا در بسیج سازندگی طرحی ابلاغ شده که بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند " دوست دارم هزار نقطه آباد در طراز انقلاب در عمرم ببینم" ادامه داد: این طرح در استان به شش دهستان ختم شده از جمله شوسف و میقان نهبندان، درح سربیشه، منتظریه طبس، قهستان درمیان و پترگان زیرکوه مصوب شد.

مسئول بسیج سازندگی استان افزود: در این دهستان ها در چهار حوزه فرهنگ با حضور روحانی از جاهای مختلف کشور، سلامت به سمت طب سنتی و اسلامی ، زیرساختی و عمرانی و اشتغالزایی و صنایع دستی باید کار انجام شود.

زهرایی افزود: در هر دهستان از چهار بانک معین رسالت، سینا و مهر اقتصاد وانصار می توانند وام و تسهیلات دریافت کنند. هر دهستان 10 میلیارد تومان تسهیلات 3 درصد که 60 میلیارد تومان می شود.

وی خاطرنشان کرد: در هر دهستان باید ظرفیت شناسی و آمایشی از صنایع دستی و توانمند سازی و اشتغالزایی نیاز داریم.

وی ادامه داد: کمیته ای از نمایندگان دستگاه های اجرایی از کمیته امداد، صنایع دستی، امور عشایری و فنی حرفه ای ، نمایندگی تعاونی های صنایع دستی ، ادارت بسیج سازندگی و صنایع دستی شهرستان ها و فرشندگان و کسانی که مرتبط هستند تشکیل می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها