امام جمعه میامی گفت: پروژه کاشت گیاه باریجه لبیک گفتن به ندای رهبری در اجرایی کردن اقدام وعمل، اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۷۷۵۰۰۸
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی، امام جمعه میامی در حاشیه کاشت گیاه باریجه در ارتفاعات روستای نردین بخش کالپوش شهرستان میامی در جمع مردم و کشاورزان گفت: گشت گیاهان دارویی یکی از مصادیق مهم اقتصاد مقاومتی است که توجه به توانمندی وظرفیت های داخلی در جهت اشتغال زایی و کارآفرینی دارد.

وی به پردرآمد و پر سود خام این گیاه دارویی طبق گفته کارشناسان که در بازار  با قیمت باارزشی عرضه می شود، تاکید کرد: با تبدیل کردن محصول این گیاهان به  دستاورد گیاهی چون عطریات، ادکلن و... می توان سود سرشاری به دست آورد.

صفائی پور بابیان اینکه بایدصنایع تبدیلی گیاهان دارویی در کشور و این منطقه مهیا شود، گفت: سود اصلی این تولیدات نصیب دلالان ودیگر کشورها می شود که ماباید به سمت صنایع تبدیلی حرکت کنیم.

امام جمعه میامی با اشاره به اینکه باید کاشت گیاهان دارویی در منطقه توسعه یابد، گفت: این نوع پروژه ها  درون زا بوده  و به سمت تولید، خودکفایی واقتصاد مقاومتی حرکت می کند.

وی افزود: پروژه 500 هکتاری کاشت گیاه باریجه لبیک گفتن به ندای رهبری  در اجرایی کردن اقدام وعمل، اقتصاد مقاومتی است.

صفائی پور بابیان اینکه با به ثمر  رسیدن این طرح بخشی از مردم وجوانان این منطقه صاحب درآمد وکار خواهندشد، گفت:  مهمترین مسئله کشور و شهرستان اشتغال جوانان است که با ایجاد اشتغال از خیلی آسیب های اجتماعی در امان خواهیم بود.

بنابراین گزارش، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی کاشت باریجه در 500 هکتار از اراضی روستای نردین در یک  سامانه و بابیش از 160 بهره بردار در این منطقه از شهرستان آغاز شد.

به گفته کارشناسان شیره باریجه و کتیرا کاربردهای متعدد دارویی، بهداشتی و صنعتی دارد که به صورت خام و بدون فرآوری به کشورهای خارجی صادر می شود.

کشت گیاهان دارویی اقدام وعمل، اقتصاد مقاومتی است

کشت گیاهان دارویی اقدام وعمل، اقتصاد مقاومتی است

کشت گیاهان دارویی اقدام وعمل، اقتصاد مقاومتی است

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها