با نزدیک شدن به فصل سرما:

اولین گروه از غازهای پیشانی‌ سفید وارد تالاب سد میل مغان شدند

با نزدیک شدن به فصل سرما اولین گروه از غازهای پیشانی سفید کوچک وارد تالاب «سد میل مغان» شدند.
کد خبر: ۸۷۷۵۰۵۵
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار، هاشم میرزانژاد با اشاره به مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب‌ها اظهار کرد: به دلیل اینکه غاز پیشانی سفید جزو پرندگان حمایت شده و در لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت قرار دارد، این پرندگان توسط کارشناسان بین‌المللی و داخلی مورد پایش جدی قرار دارند.

وی افزود: سالانه تعدادی از این پرندگان به تالاب‌های مختلف ایران مهاجرت می‌کنند که خوشبختانه تعدادی هم وارد استان اردبیل شده و تالاب «سد میل مغان» و مزارع کشاورزی شهرستان پارس‌آباد را جهت زمستان‌گذرانی و تغذیه انتخاب کرده‌اند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد با اشاره به اینکه محل حضور پرندگان مهاجر توسط محیطبانان حفاظت می‌شود، گفت: آموزش‌های لازم جهت حفاظت از این گونه‌های با ارزش و عدم شکار آن‌ها طی برگزاری دوره‌های آموزشی به شکارچیان داده شده است.

میرزانژاد عنوان کرد: امسال تعداد هفت قطعه از این نوع پرنده در شهرستان پارس‌آباد مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه تالاب «سد میل مغان» بهشت پرندگان کوچنده است، گفت: با نزدیک شدن به فصل سرما ورود پرندگان مهاجر به تالاب‌ها و مزارع شهرستان پارس‌آباد آغاز شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد افزود: این تالاب به مدت 6 ماه میزبان بیش از 30 هزار قطعه پرنده در 70 گونه مختلف از جمله غاز خاکستری، گونه حفاظت شده قوی فریادکش، حواصیل، باکلان، بوتیمار و دیگر پرندگان مهاجر خواهد بود.

ارسال نظرات