مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: همانند سال گذشته به ازای هر هکتار تخریب مرتع و اراضی ملی 8 میلیون تومان جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است که پروند‌ه‌های مربوط به سال گذشته در مراجع قضایی در مرحله صدور حکم است.
کد خبر: ۸۷۷۵۰۶۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل از صبح مغان، شهامت هدایت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در بیله سوار گفت: خوشبختانه با هوشیاری یگان حفاظت از منابع طبیعی در یکسال اخیر اقدامات مناسبی در سطح شهرستان بیله سوار انجام شده است وبا تخریبات جدید در حوزه مراتع برخورد جدی شده است.

هدایت افزود: با همکاری و توافق با دامداران شهرستان حفاظت از منابع طبیعی را به سمت بهره گیری از ظرفیت های مردمی سوق دادیم و با راه اندازی پاسگاه ویژه منابع طبیعی در بخش جعفرآباد فرآیند رسیدگی به پرونده های منابع طبیعی و پیشگیری از اطاله دادرسی تسهیل شده است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز برای حفاظت از اراضی ملی در شهرستان مستقر می شود افزود:خودرو و کانکس مورد نیاز نیز از ادارات شهرستان فراهم و در نقاط تعیین شده استقرار داده خواهد شد

وی افزود: همانند سال گذشته به ازای هر هکتار تخریب مرتع و اراضی ملی 8 میلیون تومان جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است که پروند‌ه‌های مربوط به سال گذشته در مراجع قضایی در مرحله صدور حکم است.

وی افزود: با تشکیل صندوق توسعه منابع طبیعی حرکت‌ها و اقدامات خوبی انجام گرفته و این صندوق در جهت افزایش خرید دامداران،پرداخت تسهیلات کم بهره و همچنین مشارکت در طرحهای حفاظت از منابع طبیعی و اجرای طرحهای مرتع داری و کاشت گیاهان دارویی و درختان مثمر و زراعت چوب آماده همکاری با متقاضیان است.

فرماندار بیله سوار نیز بر لزوم استقرار اکیپ های مقابله با تخریب منابع ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستانتاکید کرد و افزود:در کنار مقابله با تخریب مراتع اولویت پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز بخصوص در حاشیه اراضی پایاب سدخداآفرین است .

وی افزود:ادارات شهرستان از صدور مجوزساخت و ساز درمحدوده اراضی ملی و نیز ارائه سایرخدمات (آب و برق ، تلفن و ...) به اشخاص جدا خودداری نمایند و اراضی ملی محدوده روستاهای حساس شناسایی و با تخریب کنندگان و ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد شود

حلیم در ادامه گفت:براساس ماده373رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری کلیه افرادی که اقدام به تخریب مراتع ملی شهرستان نموده اند و چه پرونده قضایی آنها در دست بررسی باشد، یا رسیدگی شده باشد براساس قانون از اراضی پایاب سدخداآفرین محروم خواهند بود و این اراضی به آن اشخاص واگذار نخواهد شد.

منبع:روابط عمومی

ارسال نظرات