با وجودحضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در یاسوج پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح نشد.
کد خبر: ۸۷۷۵۰۷۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
با وجود اینکه قرار بود امروز ساختمان پارک علم و فناوری استان در دانشگاه یاسوج با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شود ولی سورنا ستاری از آماده نشدن پارک علم و فناوری این استان انتقاد کرد و گفت: هیچ عذر و بهانه ای از مسئولان این استان برای راه اندازی نشدن این پارک پذیرفتنی نیست.

مسئولان این استان یک باب ساختمان 300 متری را در یاسوج موقتاً به این پارک اختصاص دادند و قرار شد مراسم افتتاحیه در این ساختمان برگزار شود اما معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم حضور نیافت.

با وجود اینکه تمام تشریفات برای افتتاح این ساختمان (شامل نصب بنرهای خوشامدگویی به معاون علمی و فناوری رئیس جمهور )تدارک دیده شد، مدیر کل سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مکان حضور یافت و از این ساختمان بازدید کرد.

دکتر پیری یکی از شرایط ایجاد و افتتاح پارک علم و فناوری در کشور را اختصاص زمین برای استقرار شرکت های دانش بنیان در پارک دانست و گفت: تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد زمینی به این منظور به وزارت علوم معرفی نشده و در جلسه امروز مسئولان استان با معاون رئیس جمهور مقرر شد در آینده نزدیک زمینی به مساحت 20 هکتار در حاشیه و یک سوله نیز در سطح شهریاسوج به این امر اختصاص یابد.

همچنین معاون رئیس جمهور قول مساعد دادند که در صورت جانمایی زمین، اعتبار مورد نیاز این پارک را تامین کند.

وی به وظایف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه اشاره کرد و گفت:وزارت علوم نیز در این زمینه تلاش خواهد کرد تا هر چه سریعتر این پارک راه اندازی شود .

مدیر کل سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری اختصاص یک ساختمان به پارک علم و فناوری استان را نقطه ی عطفی برای راه اندازی این پارک دانست و گفت: امیدواریم با تامین زمین مورد نیاز این پارک به وزارت علوم، مراحل کار به سرعت انجام و کار افتتاح آن نیز در آینده نزدیک با حضور مسئولان انجام شود .

دکتر پیری گفت:در سفر هیئت دولت به استان 40 میلیارد ریال برای این پارک در نظر گرفته شده بد که با شروع کار اعتبارات مورد نیاز نیز تخصیص داده می شود .

ارسال نظرات