مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل خبر داد؛

اعتبار ۱۰ میلیاردي برای حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از مصوب شدن ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای حفظ منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۵۰۷۸
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از روابط عمومي فرمانداري پارس آباد، شهامت هدايت در نشست با فرماندار پارس آباد گفت: امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای حفظ منابع طبیعی و آبخیزداری استان مصوب شده که این رقم در مقایسه با سال گذشته سه برابر افزايش دارد.

وي با بيان اینکه با وحدت رویه و براساس رأی دیوان عالی کشور با تخریب کنندگان مراتع برخورد جدی می شود، افزود: در واگذاری اراضی پایاب خداآفرین به بهره برداران عرفی که مراتع را تخریب می کنند علاوه بر برخورد قانونی، زمین واگذار نخواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل قدردانی از توجه ویژه فرماندار پارس آباد به بحث منابع طبیعی، از برگزاری همایش پیشگیری از تخریب مراتع در شمال استان در آینده نزدیک خبر داد.

در اين نشست فرماندار پارس آباد نيز با اشاره به موقعیت خاص مراتع و آبخیزداری اين شهرستان، از اجراي سه طرح مهم آبخیزداری در قوری چای، قبله گاه و چوخلی قویی در قالب جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش پوشش گیاهی خبر داد.

اكبر صمدي از تولید 570 هزار اصله نهال در سطح مراتع و منابع طبيعي اين شهرستان خبر داد و گفت: تمامی مسئولان باید با وحدت رویه و هماهنگی در جلوگیری از تخریب مراتع وارد عمل شوند.

وي ضمن تاکید بر برخورد جدی با عاملین تخریب مراتع تصريح كرد: با توجه به استعداد شهرستان اجرای جنگل کاری با هدف اقتصادی و همچنین کشت گیاهان دارویی در مراتع از ضروریات است.



ارسال نظرات
آخرین اخبار