با حمايت بسيج سازندگي سپاه ناحيه پارس آباد، برای اولین بار محصول زعفران که به طلای سرخ مشهور است در پارس آباد کشت شده و هم اکنون برداشت می شود.
کد خبر: ۸۷۷۵۰۸۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، داود صمدي مسئول بسيج سازندگي سپاه ناحيه پارس آباد در حاشيه بازديد از اين مزرعه، اظهار داشت: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و تحقق تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری، با حمايت بسيج سازندگي برای نخستین بار حدود 3 هکتار از اراضی اين منطقه به زیر کشت زعفران رفت.

وي با بيان اينكه 'كيارش وطنخواه' و 'حسنعلي محمدي' كشت زعفران را در شهرستان شروع کرده اند، گفت: برداشت زعفران از 15 آبان ماه آغاز شده و تا پایان دهه اول آذرماه ادامه دارد و پیش بینی می شود در هر هکتار از زمین های كشت شده اين منطقه حدود 2 کیلوگرم زعفران برداشت شود.

صمدي شرایط اقلیمی و آب و خاک شهرستان را مناسب برای کاشت محصول زعفران عنوان کرد و افزود: برای افزایش کیفیت و کمیت محصول از تجربیات کارشناسان كشاورزي بهره برده ایم و اکنون به مرحله برداشت رسیده که این کار به صورت دستی در حال انجام است.

وي مبلغ تسهیلات پرداختی بسيج سازندگي به كشاورزان براي كشت زعفران را 15 میلیون تومان بيان کرد و گفت: کشت زعفران در راستای توسعه کشت‌های کم‌آب‌بر با توجیه اقتصادی بالا در دستور کار قرار گرفته است و کشت این محصول در مناطق مستعد شهرستان در حال توسعه است.

مسئول بسيج سازندگي سپاه ناحيه پارس آباد، تعداد بهره‌برداران كشت زعفران در این فصل برداشت را 5 نفر عنوان کرد.

گفتني است، زمان کشت محصول زعفران از مرداد تا مهر ماه است که پس از کاشت، پیاز زعفران در مزرعه به مدت چهار تا هفت سال باقی می ماند و محصول می دهد و از این نظر احتیاجی به کاشت مجدد در سال‌های بعد ندارد و در سال هشتم مجدداً کشت این محصول انجام می گیرد.


عكس از اشرف داده


ارسال نظرات