خبرهای داغ:
رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود از ثبت ۶۵ کانون فرهنگی مذهبی شهرستان در این اداره خبر داد و گفت: ۲۰ کانون و موسسه از این بین در زمینه ترویج معارف اسلامی فعالیت دارند.
کد خبر: ۸۷۷۵۱۲۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام حمید عبداللهیان در نشستی با مدیران کانون‌ها و موسسات فرهنگی مذهبی شاهرود به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، ضمن تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی باید شاخص های انقلابی گری را تقویت کنند، ابراز داشت: فعالیت کانون های فرهنگی بسیار خوب و سازنده است ما باید بیش از پیش در زمینه شاخصه انقلابی گری فعالیت کنند.

وی افزود: حضور بیش از۶۰کانون فرهنگی هنری و پایگاه های بسیج مسجد در شاهرود نشان دهنده عمق نفوذ پذیری و تاثیرگذاری این نهادها در بین مردم هستند که با وجود مخاطب های فراوان می توانند بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ انقلابی‌گری و ترویج سبک زندگی اسلامی به ویژه در بین آینده سازان ایران اسلامی باشند.

امام جمعه موقت شاهرود همچنین گفت: ویژگی و شاخصه انقلابی گری از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است زیرا به تعبیر معظم له یک عنصر انقلابی هیچگاه در تنگنا قرار نمی‌گیرد و تهدیدات را تبدیل به فرصت می کند لیکن از این منویات می توان دریافت که انقلابی گری و ترویج آن در جامعه می تواند تا چه میزان اهمیت داشته باشد.

عبداللهیان کانون های فرهنگی و مذهبی را بازوان فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی دانست و بیان داشت: با برنامه ریزی مدیران این کانون ها می توان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن یک شیوه نامه مدون و صحیح داشت که در آن جوانان محور مقابله با تهدیدات دشمنان لقب بگیرند.

وی همچنین به فعالیت های مثبت و سازنده کانون های فرهنگی و مذهبی در تعامل با دستگاه های فرهنگی اشاره کرد و افزود: ارتباط این کانون های فرهنگی به خصوص با اداره تبلیغات اسلامی نه تنها زمینه مشارکت کانون ها در مسائل فرهنگی و تصمیم سازی شهرستان و جامعه را فراهم می‌آورد، بلکه موجب وحدت رویه در عملکرد کانون ها و هم اندیشی بین آنها می شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود بابیان اینکه یکی از مشکلات همیشگی امور فرهنگی به‌خصوص در مورد کانون‌های فرهنگی، مذهبی، مقوله اعتبارات بوده است، گفت: وضعیت اعتبارات فرهنگی یکی از مواردی است که مورد بی‌مهری همیشگی دولت‌ها بوده اما علی‌رغم این مشکلات نباید متوقف ماند و باکار انقلابی و ذوق و سلیقه می‌توان در حوزه فرهنگی دینی اثرگذار بود.

عبداللهیان استفاده از تجربه کانون های فعال و موفق شاهرود را از دیگر مزیت های ارتباط دو سویه کانون های فرهنگی، مذهبی با اداره تبلیغات اسلامی دانست و تاکید کرد: برگزاری نشست های مشترک و مداوم با کانون های مذهبی می تواند در برگزاری هرچه بهتر برنامه های فرهنگی و مذهبی در سطح شهرستان موثر واقع شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت مجموعه های فرهنگی مردم نهاد، افزود: تأکیدات معظم له اهمیت این موضوع را نشان می دهد که باید همه ما در برنامه‌ریزی‌ های سطح شهرستانی و استانی، تقویت کانون های فرهنگی، مذهبی مردم محور را به هر نحو ممکن مورد عنایت قرار دهیم تا بتوانیم در اجرای برنامه ها موفق عمل کنیم.

در پایان این نشست مسئولان و نمایندگان کانون های فرهنگی، مذهبی شاهرود نقطه نظرات و مشکلات خود را بیان کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها