در حالی که نتایج اولیه از شمارش آرای انتخابات آمریکا از پیشی گرفتن و احتمال پیروزی نامزد جنجالی جمهوری خواهان حکایت دارد، بازارهای جهان که پیش از این روی پیروزی هیلاری کلینتون حساب کرده بودند،دچار آشفتگی شدند.
کد خبر: ۸۷۷۵۱۵۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حکایت از پیروزی احتالی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان دارد! با توجه به اینکه سرمایه گذاران نگران اند که پیروزی ترامپ موجب اتخاذ سیاست های افراطی از سوی دولت آمریکا خواهد شد که چندان جزئیات آنها مشخص نیست، ارزش دلار آمریکا امروز افزایش یافت و شاخص سهام در معاملات آسیایی افت کرد. این در حالی است که پیش از آغاز رای گیری، نظرسنجی ها حکایت از پیشتازی کلینتون داشت.

هر دلار آمریکا با 2.4 درصد افزایش ارزش در برابر یورو مواجه شد و ارزش برابری یورو به 1.1288 دلار رسید.

همزمان با افزایش شانس پیروزی دونالد ترامپ، ارزش پزوی مکزیک به پایین ترین رقم خود در تاریخ مبادلات این ارز خارجی رسید. ترامپ مقابله با مهاجران را یکی از سیاست های اصلی خود معرفی کرده است.

شاخص  سهام داو جونز در پی قوت گرفتن شانس پیروزی ترامپ 792  واحد یعنی بیش از 5.1 درصد سقوط کرد. این شاخص در روز حملات 11 سپتامبر تنها 540 واحد سقوط کرده بود.

در شروع معاملات امرز، شاخص ها در بورس لندن افتی بیش از 4.3 درصدی را شاهد بود و افت شاخص ها در بازارهای آسیایی نیز سرعت گرفت. شاخص هانگ سنگ در بازار هنگ کنگ 2.97 درصد کاهش داشت، شاخص کوزپی کره جنوبی افتی 3.4 درصدی را تجربه کرد و نیکی ژاپن هم سقوط 225 واحدی یعنی 4.7 درصدی را شاهد بود.

بازارهای بورس استرالیا و نیوزیلند به میزان کمتری شاهد افت بودند.

همزمان با کاهش شاخص ها در بازارهای بورس که بازارهای پرریسک به شمار می روند، قیمت طلا  که از بازارهای کم ریسک محسوب می شود با رشد همراه بود.

قیمت طلا امروز با 40 دلار یعنی بیش از 3.4 درصد افزایش به 1316 دلار در هر اونس رسید. بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا با 2 واحد کاهش به 1.73 درصد رسید.

قیمت نفت نیز کاهش بیش از یک دلاری داشت و هر بشکه نفت برنت در برابر 44 دلار و 94 سنت معامله شد.

در ایران نیز طی نیم ساعت از شروع معاملات بورس تهران شاخص 1021 واحد افت کرد و به 78849 واحد رسید.

ارسال نظرات