یکی از موفقیت کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تامین کادر نیروی انسانی بود که کشور از وابستگی در این حوزه درآمده و کاملا مستقل شده است.
کد خبر: ۸۷۷۵۱۸۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مراسم افتتاح 19 واحد تک نفره زایمان طبیعی LDR در استان گفت : تولد یک حادثه آسمانی بوده و نوزاد هدیه آسمان به زمین است ولحظاتی پر اضطراب و شیرین برای مادر و خانواده است .

دکتر بیگلری افزود : ابلاغ سیاستهای حوزه سلامت و در راستای آن اجرای طرح تحول نظام سلامت، حوزه سلامت را به یکی از اولویت‌های مهم در کشور تبدیل ساخت و در راستای این طرح سعی بر این است که ایمنترین و استانداردترین خدمت در زمینه زایمان طبیعی انجام گیرد و زایمان سزارین را کاهش دهیم و در پی این اهداف، وزارت متبوع با راه اندازی LDRبهترین محیط را در این زمینه فراهم نموده است.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در زمینه ترویج زایمان طبیعی بسیار خوب عمل کرده و استان زنجان نیز یکی از استان‌های موفق در این زمینه می باشد که توانسته رضایت وزارت بهداشت را نیزجلب نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه با تاکید بر رعایت عدالت در سلامت در طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: در مرحله نخست اولویت درایجاد اتاق‌های تک نفره به شهرستان‌های طارم و خدابنده اختصاص داده شد. بالاخص بیمارستان خدابنده که در بازدید دومین سفر وزیر بهداشت مورخه 30مهر سال93 وضعیت مناسب و در شأن مردم نداشت ، 9 اتاق‌ تک نفره ویژه زایمان طبیعی آن قبل از سایر بیمارستان‌‌ها راه‌اندازی شده است که در بازدید اخیر پنجمین سفر فرهنگی،مذهبی و کاری مورخه 22/7/95از بیمارستان خدابنده اظهار رضایت نمودند و امروز استانداردترین و بهترین بلوک LDR در شهرستان خدابنده افتتاح می شود و در شهرستان طارم نیز سه اتاق تک نفره ویژه زایمان راه‌اندازی شده است.

دکتر بیگلری با اشاره به ایجاد و بهینه‌سازی هفت اتاق تک نفره در بیمارستان جدید ابهر و چهار اتاق در بیمارستان امدادی این شهر اشاره کرد و افزود: در شهرستان خرم‌دره نیز سه اتاق LDR بهینه‌سازی و بازسازی شده است و 19 اتاق ویژه تک نفره زایمان طبیعی در استان زنجان بهینه‌سازی شده است که سایر اتاق‌های LDR هم به زودی وارد چرخه خدمت خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه به اجرای 400 پروژه بزرگ دانشگاه، نیز اشاره کرد و افزود : در حال حاضر احداث کلینیک‌های ویژه در شهرهای خدابنده، ابهر و خرم‌دره با پیشرفت خوبی همراه است و با بازسازی واحدهای اورژانسی در خدابنده و خرم‌دره و نیز 480 خانه بهداشت و 100 مرکز بهداشت احداث مجدد و یا بازسازی شده است .

دکتر بیگلری در ادامه افزود : همه این اقدامات در کنار یک امر مهم رخ داده و آن زمانی است که دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به عنوان دبیرخانه قطب منطقه 6 کشور انتخاب شد، و دانشگاه علاوه بر کار های جاری وظیفه دبیر خانه قطب نیز با همکاری خوب و تعاملی که در مجموعه دانشگاه هست انجام می دهد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه کشور ایران پس از انقلاب اسلامی در عرصه پزشکی پیشرفت بسیار خوبی داشته است، ادامه داد: یکی از این پیشرفت‌های بزرگ، در ریشه کنی بیماری‌ها و کاهش مرگ و میرها بوده است.

وی تصریح کرد: موفقیت دیگر کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تامین کادر نیروی انسانی بود که کشور از وابستگی در این حوزه درآمده و کاملا مستقل شده است.

وی با بیان اینکه امروز در زمینه تعداد تخت‌های بیمارستانی نیازمند نگاه‌های ویژه هستیم، یادآور شد: باید همچون جهادی که در عرصه‌های مختلف داشتیم در این زمینه هم وارد شده و برای افزایش تعداد تخت‌ها تلاش کنیم.

ارسال نظرات