این روحانی سینماگر درباره چگونگی ورود رسمی به حیطه کارگردانی سینما گفت: به هر حال ۵ فیلم ساخته ام و از آن طرف روند اداری دریافت مجوز کارگردانی سینما در وزارت ارشاد را پیگیری می کنم.
کد خبر: ۸۷۷۵۱۹۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام امید آقایی جزو اولین روحانیونی است که به وادی فیلمسازی وارد شده است و می کوشد برخی از دغدغه های دینی خود را از طریق ساخت فیلم در معرض دید مخاطبان بگذارد.

آقایی بعد از ساخت چند فیلم کوتاه و بلند ویدیویی قصد دارد به زودی اولین تجربه کارگردانی خود در سینما را انجام دهد. خودش در این باره به «نسیم آنلاین» گفت: در حال کار بر روی فیلمنامه ای هستم که اگر به محتوای مورد نظرم برسد آن را به عنوان اولین کار سینمایی می سازم. برای تهیه کار با چند تهیه کننده مختلف صحبت کرده ام بلکه بتوانم رضایت یکی از آنها را برای همکاری فراهم کنم.

این روحانی سینماگر درباره چگونگی ورود رسمی به حیطه کارگردانی سینما گفت: به هر حال 5 فیلم ساخته ام و از آن طرف روند اداری دریافت مجوز کارگردانی سینما در وزارت ارشاد را پیگیری می کنم بلکه بتوانم به صورت رسمی در این حیطه کار کنم.

وی با اشاره به اینکه ادامه کارش در حیطه فیلمسازی بستگی دارد به نتیجه همین فیلم سینمایی بیان داشت: اگر توانستم فیلمی بسازم که مردم استقبال کنند در آن هنگام این مسیر را ادامه خواهم داد ولی اگر بفهمم نمی توانم فیلمی بسازم که توجه مخاطبان را به طور نسبی هم که شده فراهم کند شاید قید این کار را بزنم.

100 میلیون از سرمایه شخصی ام صرف شد

آقایی با اشاره به آخرین کار ساخته شده که تله فیلمی است به نام «آن روی سکه» بیان داشت: این فیلم با مضمون انفاق و با سرمایه شخصی خودم تولید شد اما هنوز نتوانسته ایم فیلم را به تلویزیون یا شبکه خانگی واگذار کنیم.

وی ادامه داد: کمیته امداد بنا بود حمایتهایی از این کار انجام دهد که هنوز اتفاق نیفتاده است. شاید باورتان نشود اما 100 میلیون تومان از سرمایه شخصی ام را برای ساخت این فیلم هزینه کردم اما هنوز یک ریال از این سرمایه بازگشت نداشته است.

حجت الاسلام آقایی درباره اینکه چرا فیلم را به شبکه خانگی واگذار نمی کند گفت: برخلاف تصور در شبکه خانگی هم اوضاع اقتصادی خوبی حکمفرما نیست. منهای یکی دو سریال مانند «شهرزاد» که کلی بریز و بپاش دارند در شبکه خانگی هم اغلب فیلمها با ارقام پایینی خرید و فروش می شوند و برخی از پخش کنندگان هم به جای آن که رایت فیلم را بخرند می کوشند با شراکت در پخش، هزینه ها را کم کنند نتیجه اینکه بسیاری از فیلمسازان شبکه خانگی به سختی دخل و خرج می کنند.
 
نه تنها حمایت نشدم بلکه تا دلتان بخواهد طعنه شنیدم

آقایی با بیان اینکه برخوردها با یک روحانی که می خواهد فیلمساز شود چندان خوب نبوده بیان کرد: موضوع این است که دوستان سینما را فقط متعلق به یک دایره بسته می دانند و علاقه ای ندارند کسی وارد این دایره شود به خصوص روحانیون!

وی ادامه داد: واقعا بعضی مواقع تعجب می کنم که چرا این قدر گادر نسبت به امثال من در ورود به این حوزه وجود دارد و حمایت که نمی شویم به کنار در برخی از اوقات تا دلتان بخواهد طعنه و کنایه هم می شنویم.

 
 
منبع: نسیم
ارسال نظرات