رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: افراد دارای فشار خون بالا در پیاده روی اربعین باید مرتباً فشار خون خود را کنترل کنند.
کد خبر: ۸۷۷۵۲۶۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی درباره خدمات این سازمان در اربعین امسال گفت: در ۳ مرز چزابه، شلمچه و مهران بیمارستان‌های صحرایی دایر کرده‌ایم و در داخل عراق نیز موکب‌هایی وجود دارند که خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی افزود: بسیج جامعه پزشکی در سال‌های گذشته توانسته است نیازمندی‌های تمامی ارگان‌ها اعم از هلال احمر، اورژانس کشور و ستاد مردمی اربعین را در حوزه بهداشت و درمان، تأمین دارو ، تجهیزات و پرستاری تأمین کند و همچنین ۲۰۰ نیروی متخصص بسیجی و داوطلب به این ارگانها اعزام کرده‌ایم، که امسال نیز به همین شکل با دیگر ارگانها همکاری خواهیم داشت.

رئیس‌زاده، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دولت عراق اعلام کرده تجهیزات لازم برای بیماران دیالیزی ندارد، تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین شرایط خاصی دارد و موکب‌ها بیشتر خدمات سرپایی ارائه می‌دهند و با توجه به حجم بالای ۲ میلیون نفر زائر، مطمئناً امکانات دولت عراق برای نیازهای خاص پاسخگو نیست که بر این اساس بهتر است بیماران با این شرایط از حضور در پیاده‌روی اجتناب کنند.

وی ضمن بیان هشدارهایی به زائرین تأکید کرد: افرادی که دارای فشار خون بالا هستند باید مرتباً فشار خون خود را کنترل کنند زیرا پیاده روی طولانی و گرمای احتمالی باعث بروز مشکلاتی برای بیماران مستعد فشار خون خواهد شد و خطر خونریزی مغزی را افزایش می‌دهد؛ همچنین کسانی که حال عمومی آنها برای پیاده روی مناسب نیست باید تدابیر لازم را بیاندیشند یا از پیاده روی اجتناب کنند.

 

ارسال نظرات