مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم:

پیش بینی استحصال ۹۰۰ تن روغن زیتون در طارم

پیش بینی می شود امسال از ۶۰۰۰ تن زیتون روغنی ۹۰۰ تن روغن زیتون استحصال شود.
کد خبر: ۸۷۷۵۳۱۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به پیش بینی استحصال ۹۰۰ تن روغن زیتون از ۶۰۰۰ تن زیتون روغنی در طارم، گفت: بیش از ۲۵ درصد از سهم تولید روغن زیتون کشور را شامل می شود.

مهندس علیرضا عماری با اشاره به آغاز برداشت زیتون روغنی در شهرستان طارم افزود: در این شهرستان ۱۹۵۲۶ هکتار باغ زیتون وجود دارد که ۱۲۹۵۶ هکتار آن باغات بارده می باشد.

وی اظهار داشت: از مجموع این سطح زیر کشت امسال پیش بینی می شد در حدود ۲۰۰۰۰ تن محصول زیتون برداشت شود که ۱۴۰۰۰ تن از این مقدار بصورت زیتون کنسروی و ۶۰۰۰ تن نیز بصورت زیتون روغنی برداشت می گردد.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان طارم تصریح کرد: برداشت میوه روغنی از نیمه اول آبان ماه آغاز شده و هم چنان ادامه دارد و بیش از ۴۰۰۰۰ نفر روز مشغول برداشت این محصول می باشند پیش بینی می شود از این میزان زیتون روغنی ۹۰۰ تن روغن زیتون استحصال شود که بیش از ۲۵ درصد از سهم تولید روغن زیتون کشور را شامل می شود.

وی با بیان اینکه کار استحصال روغن زیتون توسط ۷ واحد روغن کشی فعال در سطح شهرستان در حال انجام می باشد افزود: روغن تولیدی علاوه بر مصرف خود استان به سایر استان های کشور صادر می گردد.

عماری با اشاره به فواید روغن زیتون اظهار داشت: روغن زیتون بدلیل دارا بودن مقادیر کافی و مناسب از اسیدهای چرب غیر اشباع اولئیک و لینو لئیک بهترین منبع تأمین انرژی برای افرادی که از ناراحتی های قلبی و عروقی رنج می برند محسوب شده و از بافتهای دستگاه گوارش محافظت نموده و در مقایسه با سایر چربیها سهل الهضم می باشد و می تواند باعث کاهش کلسترول خون گردد و همچنین به دلیل مقادیر بالای ترکیبات فنلی و رنگیزه های گیاهی از ابتلا ء به انواع سرطان ها جلوگیری می نماید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار