خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا:

همایش بزرگ اربعین تبلیغی برای اسلام وشیعه واقعی

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسین بوئین زهرا گفت: این همایش باعث روشن شدن تفاوت بین اسلام ناب واقعی از اسلام لیبرالی و شیعه لندنی می‌شود و همچنین سبب به حاشیه رفتن آنچه غیر اسلام ناب است، آنچه که باقی می ماند اسلام واقعی است.
کد خبر: ۸۷۷۵۳۲۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

حجت الاسلام ابوالقاسم رحیمی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسین بوئین زهرا، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: یکی از فلسفه های تاکید بر زیارت اباعبدالله در اربعین روایات ما است که از ائمه اطهار به دست آمده و از جمله آنها می‌توان به این حدیث اشاره کرد"مومن چند خصوصیت دارد و یکی از این خصوصیات زیارت کربلا در روز اربعین است"

وی ادامه داد: قطعا زائرانی که پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) می‌روند و این امر در سال های اخیر گسترش چشم گیری هم داشته و از آن استقبال فراوانی نیز شده است، پیامد های مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان وحدت واقعی بین شیعیان را نام برد.

رحیمی تشریح کرد: لازم به ذکر است که این وحدت تنها شامل شیعیان نیست بلکه ما در این ایام شاهد علاقه مندان به اهل بیت دربین اهل سنت و اهل کتاب و دیگر ادیان هم پیمان با شیعیان هستیم که نقش به سزایی در این پیاده روی ایفا می‌کنند، از جمله برپایی موکب ها و پذیرایی از زائران و همراهی آنان در این پیاده روی هستیم.

این مسئول اضافه کرد: با نگاه های مختلف گاه می‌شود پیام خاصی را دریافت که نشان دهنده  عرق و عشق شیعیان و برخی از اهل سنت که از نظر اعتقادی به شیعه نزدیک اند است، اینان که با گذشت 1400 سال هنوز این عشق را در دل دارند و با حضور گرم و  25 میلیونی خود در صحنه دنیا را به لرزه می آورند.

وی افزود: همه این اتفاقات در حالی است که با انواع کمبود های رفاهی و امنیتی موجود، تحدیدهایی از سوی صهیونیست و حملات انتحاری مواجه هستیم .

رحیمی بیان کرد: پیام دیگر این همایش بزرگ به مستکبرین است، سایر کشورها با نگاه به این اجتماع عظیم تحت تاثیر قرار می‌‎گیرند، از آنجایی که در آمریکا یکی از کارگردانان بالیوودی در صدد ساخت مستندی در کربلا با موضوع اجتماع عظیم اربعین است، که این موضوع نیز خود بیانگر تاثیر مثبت تبلیغ اسلام و شیعه است.

رحیمی عنوان کرد: این همایش باعث روشن شدن تفاوت بین اسلام ناب واقعی از اسلام لیبرالی و شیعه لندنی می‌شود و همچنین سبب به حاشیه رفتن آنچه غیر اسلام ناب است، آنچه که باقی می ماند اسلام واقعی است.

وی خاطر نشان کرد: ما انتظار داریم کسانی که می‌توانند کمکی کنند و به انجام این امر تسحیل بخشند حضور موثر داشته باشند، البته لازم به ذکر است که باید از دولت محترم در خصوص صدور ویزا و گذرنامه آسان تر تشکر لازم را به عمل آورد.

رحیمی در پایان گفت: همچنین از سازمان حج زیارت درخواست این را داریم که برای پیاده روی اربعین دیگر نیازی به ویزا نباشد و یا حق بیمه را خود دولت به عهده بگیرد تا زائران اباعبدالله الحسین دغدغه کمتری را متحمل باشند.

1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها