خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان گرگان؛

باید در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اهتمام کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان گرگان گفت:شهدا جایگاه بسیار رفیعی دارند که باید در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اهتمام کرد.
کد خبر: ۸۷۷۵۳۲۵
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، آرین ساطعی پیش از ظهر امروز در همایش استانی شعر " کهکشانی بر خاک " که در راستای اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان توسط کمیته بانوان برگزار شد، اظهار کرد: شهدا جایگاه بسیار رفیعی دارند که باید در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اهتمام کرد.

وی با بیان اینکه شعر دفاع مقدس و اشعار انقلابی در سه فاز تقسیم می‌شود، گفت: در حال حاضر ما در فاز سوم آن قرار داریم، فاز اول در سالهای نخست انقلاب است فاز دوم مربوط به شهدایی است که ممکن است قبل از انقلاب اسلامی متولد شده باشند ولی شکلگیری آنها زمانی است که مستقیما شرایط را لمس میکردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان گرگان افزود: فاز سوم را کسانی تشکیل میدهند که تولد آنها بعد از انقلاب اسلامی ایران است و وقایع آن روزها را مستقیما لمس نکرده‌اند.

ساطعی با اشاره به اینکه در قالب شعر میتوان بسیاری از مفاهیم بلند انقلاب اسلامی را به شکلی زیبا و دلنشین ارائه کرد، گفت: با زبان هنرمندانه شعر میتوان بسیاری از مسائل را به بهترین شکل فرهنگسازی و نهادینه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها