خبرهای داغ:
آیت‌الله سبحانی:

تمسک به محوریت قرآن و رهبری مانع از دو قطبی شدن جامعه است

یکی از مراجع تقلید گفت: باید از دو قطبی شدن و تفرقه در جامعه جلوگیری کرد، اگر محور اساسی را اسلام، قرآن و رهبر قرار دهیم جامعه از دو قطبی شدن دور می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۵۳۸۹
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: براساس آیه 103 سوره آل عمران مسلمانان باید وحدت داشته باشند و به ریسمان الهی چنگ بزنند تا دیگران از تفرقه آنها سوء‌استفاده نکنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی هستیم، در حالی که نباید اینگونه باشد و خداوند در قرآن مسلمانان را به وحدت و اتحاد فراخوانده است.

این مرجع تقلید با تأکید بر الگوگیری از فرمایشات خداوند در قرآن گفت:‌ خداوند از انسان‌ها خواسته مانند فردی که درون چاه به ریسمان نجات چنگ می‌زند، به ریسمان وحدت و اتحاد چنگ بزنند تا نجات پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: انسان‌هایی که گرفتار تفرقه هستند باید با آگاهی و بصیرت ریسمان وحدت را در دستان خود بگیرند تا بتوانند نجات پیدا کنند و از چاه تفرقه خارج شوند.

آیت‌الله سبحانی تأکید کرد: علمای مختلف باید در زمینه تقریب و وحدت مذاهب تلاش کنند، البته در این وحدت و اجماع باید اختلافات را کنار بگذارند.

وی با اشاره به وظایف علمای اسلام گفت: علما باید از نقل مطالب تفرقه‌انگیز در برابر یکدیگر پرهیز کنند و به فکر حل کردن مشکلات اساسی از جمله جنایاتی که در مصر و دیگر کشورهای اسلامی در حال وقوع است،‌ باشند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اکنون کشورهای اسلامی درون چاه تفرقه افتاده‌اند، بنابراین برای نجات آنها باید به آیات قرآن متمسک شویم و ریسمان وحدت را برای نجات آنها قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید از دو قطبی شدن و تفرقه جامعه جلوگیری کرد، اگر محور اساسی را اسلام، قرآن و رهبر قرار دهیم این امر صورت نمی‌گیرد، همه افراد از جمله نویسندگان و وزرا باید به این امر توجه داشته باشند.
ارسال نظرات