بازونداستاندار لرستان گفت: گزارش مقصرین فوت دانشجوی ایلامی به دادسرا ارجاع داده شد.
کد خبر: ۸۷۷۵۴۶۶
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اظهار داشت : در طول 25 سال گذشته چنین بارندگی در خرم‌آباد رخ نداده بود و سیلاب اخیر شرایطی به وجود آورد که همه مردم اذیت شدند.

استاندار لرستان اشاره کرد : استان لرستان با توجه به شرایط و توپوگرافی که دارد سیل‌خیز است و خرم‌آباد نیز همین شرایط را داشته و هر چند که سابقه چنین بارشی در این شهر وجود ندارد.

وی افزود : حواشی فوت دانشجوی ایلامی در سیلاب اخیر منفی و نگران‌کننده بود و اگر همان روز اول شهردار خرم‌آباد عذرخواهی می‌کرد شاید مردم لرستان به بی‌غیرتی محکوم نمی‌شدند.

بازوند گفت : حتی آب به شدت وارد ساختمان استانداری می‌شد و من در ابتدا تصور کردم که ناودان‌ها به دلیل جمع شدن برگ‌ها مسدود شده‌اند اما معلوم شد که تگرگ‌های روی هم رفته باعث گرفتگی آنها شده است.

بازوند افزود: من به عنوان استاندار لرستان بابت این قضیه عذرخواهی کردم و شهردار نیز باید همان روز اول این کار را می‌کرد.

استاندار با اشاره به شرایط آب و هوایی لرستان افزود : سالانه حدود 10 نفر قربانی سیل در لرستان هستند چراکه توپوگرافی این استان سیل‌خیز است و باید روی بحث آموزش برای مقابله با کاهش این آمار فوت در جریان سیل کار کرد.

وی گفت: تلویزیون‌های بیگانه فوت دانشجو در سیلاب خرم‌آباد را رسانه‌ای کردند و برخی از افراد نیز به تجزیه و تحلیل پرداختند و مردم لرستان را بی‌غیرت خواندند.

بازوند اظهار کرد: شخصی که فیلم غرق شدن دختر دانشجو در سیلاب خرم‌آباد را در فضای مجازی پخش کرد باید از یک میلیون و 800 هزار نفر مردم استان عذرخواهی کند چراکه آنان را بی‌غیرت معرفی کرد.

استاندار افزود : مردم لرستان به حق که غیور و سلحشور هستند و حضور آنان در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس گواه این ادعاست.

وی اضافه کرد: پخش این فیلم در فضای مجازی باعث شد بیگانگان تفکر درستی از ما نداشته باشند.

استاندار لرستان گفت : می‌توانستیم کاری کنیم که کاریکاتور برایمان درست نکنند و لرستانیها را بی‌غیرت نخوانند.

وی یادآور شد: در تاریخ مردم لرستان باغیرت معرفی شدند و وقوع چنین اتفاقی و پخش فیلم در این باره اتفاقی ناراحتکننده بود.

بازوند خاطرنشان کرد: با ساختن حواشی منفی اوضاع بهتر نخواهد شد و موضوعات حل نمی‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به ساخت پل‌های موقت و غیرکارشناسی در 8 سال گذشته در استان، گفت: منشأ سیل گذشته میدان امام شهر خرم‌آباد در سال گذشته نیز همین پل‌های موقت بودند و در طی سال‌های گذشته 5 پل غیراصولی ساخته شد که به جای حل کردن مشکل ترافیک و مشکلاتی دیگر به استان اضافه کرد.

وی ادامه داد: گزارش مقصرین آماده شد و تحویل دادسرا داده شده و با آنها برخورد خواهد شد.

بازوند خطاب به شهردار خرم‌آباد اضافه کرد: پل‌های موقت غیراصولی را نمی‌توان تخریب کرد ولی باید آنها را رفع نقص کنیم و امروز 2 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری ابلاغ می‌شود و 2 میلیارد دیگر را از محل اعتبارات سازمان و دیگر دستگاه‌های استان برای ساماندهی و رفع نقص این پل‌ها اختصاص دهید.

وی در پایان گفت : درست نیست هر دستگاهی کم‌کاری خود را پای شهردار بگذارد و باید مشکل آب‌های سطحی مسکن مهر را حل کرد و گناه آن را پای شهردار نگذارید.

ارسال نظرات