سومین شماره نشریه "شهرنامه" با گفت و گوها و یادداشت هایی از معاونان محمدباقر قالیباف، اعضای شورای شهر تهران، زلزله شناسان و کارشناسان اقتصادی، شهری و محیط زیست درباره آینده تهران منتشر شده است.
کد خبر: ۸۷۷۵۴۶۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، شهرنامه در پرونده ویژه "تهران ۱۴۵۷" به بررسی گذشته، حال و آینده تهران پرداخته و در گفتگو با کارشناسان شهری به این نتیجه رسیده است که شرایط امروز پایتخت امیدبخش تر از دهه های گذشته است و روند مثبت کنونی ایجاد شرایط بهتر زیست محیطی، ترافیکی و مدیریتی در این کلانشهر را نوید می دهد.
 
در این پرونده همچنین مصاحبه ها و یادداشت هایی از نویسندگان، طنزنویسان، مدیران شهری، معماران و کارشناسان شهری و شهرسازی به چشم می خورد که از جمله آنها می توان به بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن تهران ۱۵۰۰، بیژن بیرنگ، پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی، مهدی زارع زلزله شناس، فرشاد مومنی اقتصاددان، احمد دنیامالی عضو شورای شهر تهران، پژمان پشمچی زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علیرضا جاوید معاون  فنی و عمرانی شهردار تهران، ناصر امانی معاون شهردار تهران، محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران و محمد درویش فعال محیط زیست اشاره کرد.  
 
در صفحات دیگر شهرنامه گزارش ها و مطالبی درباره حقوق متقابل بیماران و درمانگران، جای خالی فرهنگ در تخلفات رانندگی، تحقق رویای شهر هوشمند و بی ترافیک و تلاش جمعیت امام علی "ع" برای نجات نوجوانان محکوم به قصاص درج شده است.  
 
شهرنامه همچنین در پرونده خانواده خود به بررسی میزان صحت و سقم شایعات مربوط به "کمبود خواستگار" پرداخته و در همین باره  به آمار رسمی و نظرات جوانان و خانواده ها استناد کرده و به این نتیجه رسیده که شایعات موجود صحت ندارد.
 
این شماره شهرنامه هم مانند شماره های پیشین دارای صفحاتی همچون محیط زیست، میراث فرهنگی، آسیب های اجتماعی، ورزشی، آی تی، شهر و محله، فرهنگ و هنر، مردان، زنان و سبک زندگی است که بیشتر این صفحات با حوزه شهر و شهروندی مرتبط هستند.
گفتنی است نشریه شهرنامه به مدیرمسئولی مهدی جابری، هر دوهفته یکشنبه ها و با شعار شهروند-محوری منتشر می شود.
ارسال نظرات