عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت و گو با «بسیج»:
سید سعید نجیبی گفت: امروز مسئله عدم برداشته شدن تحریم‎ها اظهر من الشمس است و اگر فرض کنیم که 100 تحریم برداشته شده و ۳ تحریم باقی مانده؛ مشکل این است که آن ۳ تحریم، از تحریم‎های اساسی است!
کد خبر: ۸۷۷۵۴۷۲
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
سید سعید نجیبی عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه 100تحریم برداشته شده و فقط 3 تای آن باقی مانده گفت: امروز مسئله عدم برداشته شدن تحریم‎ها اظهر من الشمس است و اگر فرض کنیم که 100 تحریم برداشته شده و ۳ تحریم باقی مانده؛ مشکل این است که آن ۳ تحریم، از تحریم های اساسی است!
 
نجیبی با اشاره به اظهارات اخیر سفیر فعلی ایران در انگلیس عنوان کرد: چند روز قبل بعیدی نژاد عضو سابق تیم مذاکره کننده و سفیر فعلی ایران در انگلیس از مسدود بودن حساب سفارت گلایه کرد و این سوال مطرح است که آیا این مسئله برداشته شدن تحریم‎های اصلی است؟
 
وی در خصوص چرایی این نوع اظهارات رئیس جمهور بیان داشت: دولتمردان با اغراق گویی از برجام انتظارات زیادی در مردم ایجاد کردند و امروز که این انتظارات برآورده نشده، رو به بازگویی دستاوردهای بالقوه برجام آورده‎اند؛ دستاوردهایی که امیدی به بالفعل شدن آن نیست!
 
عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی با ابراز اینکه باید برجام و دستاوردهای آن را فراموش کرد تاکید کرد: دولت باید قبول کند که دستاوردهای برجام همین چیزی است که الان می بینند و انتظاراتی که از این سند دارند بی جاست، چرا که در برجام هم آن امتیازات نیامده است و این امتیازاتی که انتظار دارند ساخته ذهن آنهاست، اگر در این چندسالی که مسئولین وقت خود را صرف برجام و انتظار گشایش آن کردند به توان داخلی توجه می‎شد قطعا امروز نتیجه‎هایی به مراتب بهتر از برجام که هیچ دستاورد ملموسی نداشته می‎توانستند دست پیدا کنند.
 
نجیبی با بیان اینکه امروز مردم این این دستاوردها را احساس نمی‎کنند و همچنان از بیکاری و گرانی گلایه می‎کنند گفت: این سوال مطرح است که اگر برجام دستاورد قابل دفاعی داشت آیا نباید مردم آن را حس می‎کردند؟

ارسال نظرات