معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: قضات باید از گرایش های سیاسی دوری کرده و تنها مقررات اسلامی را در تصمیم گیری هایشان اجرا کنند.
کد خبر: ۸۷۷۵۴۸۶
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ،محمود صفری در آیین تودیع و معارفه دادستان جدید نظامی لرستان اظهار داشت ، دقت در قضاوت ، رکن اساسی در قوه قضاییه است ویکی از مهم ترین قوای کشور قوه قضاییه بوده که وظیفه حساسی در بدنه نظام بر عهده دارد.

وی با بیان این که پیشگیری از وقوع جرم با همکاری نیروهای مسلح به عنوان رکن اصلی کار سازمان قضایی نیروهای مسلح محسوب می شود افزود : باید پیشگیری از وقوع جرم نیز در جامعه نهادینه شود.

وی گفت : همچنین آشنا کردن مردم با مقررات قضایی و تاکید ویژه بر سلامت همه جانبه در نیروهای مسلح از اصلی ترین هدف سازمان قضایی نیروهای مسلح بشمار می رود.

صفری افزود: بروز بودن پرونده های در حال رسیدگی در دادسراهای نظامی باعث اثربخشی به این پرونده ها شده و جنبه پیشگیری از آنها بیشتر می شود.

وی قوه قضاییه را نبض کشور خواند و عنوان کرد : نقش نظارتی بر دستگاهای کشور به عهده این قوه بوده و وظیفه سنگینی بر دوش این قوه قضاییه می باشد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور تصریح کرد : آداب قضاوت برای قضات در دادسراهای نظام تدریس شده و همه باید این قوانین را رعایت کنند.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان نیز در این آیین گفت: اجرای عدالت ماموریت اصلی دستگاه قضایی بوده و امنیت در سایه عدالت اجرا می شود.

سید رحیم کاظمی با بیان اینکه تعامل و هماهنگی با دیگر همکاران باعث اقتدار بیشتر می شود افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی با هماهنگی و تعامل بین دستگاه قضایی و سایر مسئولان عدالت نسبی و امنیت در کشور حاکم است.

وی خاطرنشان کرد : استکبارجهانی در تلاش است که ناامنی را در کشور رواج دهد اما با حضور نیروهای نظامی و انتظامی مقتدر، امنیت در کشور دیده می شود.

وی ادامه داد: قضات باید تدین و تقوا الهی داشته باشند و این مهم در تصمیم گیری آنان نقش بسزایی دارد.

در این آیین سید اسحاق موسوی نیا به عنوان دادستان جدید نظامی استان لرستان معرفی شد.

 انتهای خبر/

ارسال نظرات