معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی:

پرداخت 148 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای بیش از ‏یک هزار و 589 طرح اشتغال در هفت ماهه امسال، از پرداخت یک هزار و 78 فقره وام خود اشتغالی به مددجویان تحت حمایت خبر داد و گفت: برای پرداخت این تعداد وام مبلغ 148 میلیارد ریال هزینه شده است.
کد خبر: ۸۷۷۵۵۳۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از آذربايجان شرقي، غلامحسین پورمناف افزود: طرح های خود اشتغالی در زمینه های مختلف از قبیل کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات اجرا شده است.

وی با تاکید به اینکه اشتغال زایی برای مددجویان می تواند آنها را به نیروهای مولد تبدیل کند، خاطرنشان كرد: اشتغال پایدار مددجویان زمینه ساز توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است و سبب خروج آنها از چرخه حمایتی می شود.

پورمناف، آموزش فنی و حرفه ای را گامی مهم برای اشتغال و خودکفایی مددجویان دانست و بيان داشت: نخستین گام برای توانمندی اقتصادی مددجویان اشتغال است و آموزش فنی و حرفه ای زمینه ساز اشتغال پایدار خانوارهای تحت حمایت به شمار می آید.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه نظارت بر طرح های اشتغال مهم ترین عامل تداوم اشتغال است، تاکیدکرد: اکنون بیش از 28 هزار طرح اشتغال، تحت نظارت کمیته امداد استان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای نقش مهمی در مهارت آموزی مددجویان دارد، اظهار داشت: مددجویان با کسب مهارت شغلی می توانند برای خود شغل ایجاد کرده و در مسیر خودکفایی گام بردارند.

غلامحسین پورمناف بيان كرد: در زمینه پایدارسازی و توسعه طرح ها، مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان و کارآفرینی طی هفت ماهه امسال به بیش از هفت هزار مددجوی کمیته امداد آذربایجان شرقی آموزش های فنی و حرفه ای ارائه داده است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان رویکرد اصلی این نهاد است،افزود: برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای،حرفه‌آموزی فرزندان،کاریابی و اجرای طرح اشتغال و نظارت بر حسن اجرای طرح های اشتغال با هدف توانمندسازی مددجویان انجام می شود.

پورمناف ادامه داد: شناسایی استعدادها، ارائه و تقویت آموزش‌های مرتبط با استعداد شناسایی شده، مشاوره شغلی و پرداخت تسهیلات به مددجو در ایجاد یک شغل مناسب از مراحل توانمندسازی مددجویان است.

وی بیان کرد: مددجویان از طریق نظارت‌ مشاوران و کارشناسان مرتبط با شغل ایجادشده تا پنج سال پس از زمان ایجاد شغل از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

معاون  اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد طرح پایدارسازی شغل‌های ایجاد شده توسط مددجویان است، اظهار کرد: طبق این طرح،حمایت‌هایی از جمله بیمه‌های تامین اجتماعی، سرمایه‌گذاری، مشاوره شغلی و نظارت بر شغل به مددجویان داده می شود.

پورمناف با اعلام اینکه 216 مورد کاریابی و تعامل با کارفرمایان طی هفت ماهه امسال انجام شده، گفت: در این زمینه بسته تشویقی توسط کمیته امداد استان شامل پرداخت حق بیمه به‌ صورت کامل در سال نخست و در سال‌های بعدی ۵۰ درصد به کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش را به کار می گیرند داده می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار