خبرهای داغ:
همزمان با شصت و نهمین سالگرد تاسیس سازمان جوانان؛

مدال آوران مسابقات کشوری طرح دادرس آذربایجان شرقی تجلیل شدند

همزمان با شصت و نهمین سالگرد تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، 14 تن از مدال آوران مسابقات کشوری طرح دادرس آذربایجان شرقی تجلیل شدند.
کد خبر: ۸۷۷۵۵۴۶
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از آذربايجان شرقي، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با قدردانی از تلاش جوانان و دانش آموزان و همکاری آموزش و پرورش استان در برگزاری مسابقات دادرس، اظهار امیدواری کرد: روز به روز بر تعداد دانش آموزان آماده افزوده شود.

سعید کنعانی با تمجید از سرمایه بسیار ارزشمند نیروی جوان، تصریح کرد: در همه مشکلات و آسیب های اجتماعی و حتی بلایای طبیعی این جوانان کشور بودند که با حضور جسورانه و به موقع خود ثابت کرده اند که دارای فکر و عقلی سازنده و برازنده هستند.

وی با درخواست از جوانان جهت اهمیت دادن به امر آموزش، خاطرنشان کرد: از مربیان امداد و نجات و مربیان جوانان که در حوزه آموزش فعالیت دارند درخواست می کنیم نسبت به فراگیری آموزش های هلال احمر و انتقال آن به همکلاسی ها و تشویق دوستان جهت فراگیری آموزش های امدادی اقدام کنند تا با کمک همدیگر بتوانیم به شعار هر خانواده یک آموزش دیده جامه عمل بپوشانیم .

کنعانی با اشاره به نقش کارساز و سرنوشت ساز حضور جوانان در بحرانها و حوادث و زلزله ارسباران، یادآوری کرد: در زلزله ورزقان این جوانان بودند که بیشتر اوقات حتی به صورت شبانه روزی به یاری مردم آسیب دیده شتافتند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان نیز در سخنانی و در تشریح طرح دادرس، گفت: منظور از طرح ملی دادرس تربیت دانش آموزان آماده در شرایط سخت بوده که در این طرح دانش آموزان زیر نظر مربیان خود که از میان دبیران انتخاب شده اند، در قالب یک تیم 14 نفری آموزش هایی از جمله پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند.


فرزاد کریمیان ادامه داد: مسابقات دادرس در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود که در آذربایجان شرقی دانش آموزان پس از گذراندن رقابت های شهرستانی، تیم های منتخب در مرحله استانی که با همکاری منطقه آزاد ارس در جلفا برگزار شد به مدت دو روز به رقابت پرداختند و در نهایت تیم 14 نفری مدرسه دخترانه شمس تبریزی از تبریز به عنوان تیم برتر راهی مسابقات کشوری شدند که در اردوگاه بندرانزلی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها