خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۷۷۵۵۶۸
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، این روزها اغلب مردم، به نوعی با استفاده از ابزارهای مختلف و متنوع رسانه ای یا سیستم های جدید پیرامون خود را مشاهده می کنند و بر همین اساس حجم عظیمی از برنامه های گوناگون نرم افزاری برای کاربران بر روی گوشی و سیستم تازه خریداری شده حتی بدون سفارش قبلی نصب شده است.

 

امروزه اکثریت جامعه از گوشی های هوشمند استفاده می کنند که رو آوری ما به داشتن آنها به دلیل برنامه ها ی جدید تر و خدمات بیشتر است.

 

در یک نگاه اجمالی به نظر می رسد که سازندگان این برنامه ها صرفا" نگاه خیر خواهانه ندارند و بلکه فراهم ساختن بستر تبلیغاتی مشخص آنها می باشد اما فرآیند کسب منفعت تنها به این موضوع ختم نمی شود.

 

استفاده از نرم افزارها علاوه بر تقویت وابستگی و استفاده بیشتر کاربران از اینترنت و بالا رفتن تعداد کاربران نرم افزار، خود ملاکی برای بالا رفتن ارزش سهام شرکت سازنده در بازار بورس جهانی و در جهت تامین منافع پنهان دیگری برای این زنجیره به هم پیوسته می باشد. از طرفی با استفاده از این برنامه های نرم افزاری طی برقراری ارتباط اینترنتی با سرور خارجی مقداری از پهنای باند کل کشور برای مقاصد خارجی به کار گرفته می شود. و کشور برای مصرف این پهنای باند باید به مراکز سرویس دهنده خارجی هزینه ی لازم پرداخت کند و قطعا" مبلغ قابل توجهی از بودجه باید صرف این هزینه ها برای اینترنت داخلی به کاربران را تأمین کند.

 

یکی دیگر از نکات قابل تأمل این است عضویت در بعضی از این برنامه ها تا مدت مشخصی رایگان است ولی بعد از انقضای این مدت باید بابت استفاده از آن هزینه پرداخت کرد که به دلیل وابستگی ایجاد شده بسیاری از کاربران به این پرداخت هزینه تن می دهند.

 

لازم به ذکر است برخی از برنامه سازان با حفره های امنیتی که در خلال این برنامه ها به صورت هوشمند پیش بینی کرده اند می توانند به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند . یا حتی آن را باقیمتی گزاف در جهات سیاسی، امنیتی، اقتصادی به طرف های دیگر بفروشند به این ترتیب به صورت غیر مستقیم هم منافع محورند و هم درآمدزایی می کنند.

 
یادداشت/حسن موحد(رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه)
 
 
ارسال نظرات