رییس سازمان بسیج دانشجویی استان سمنان:

تربیت نیروی تراز انقلابی اولین وظیفه بسیج دانشجویی است

رییس بسیج دانشجویی استان سمنان گفت: تربیت نیروی تراز انقلابی اولین وظیفه بسیج دانشجویی است برای تحقق این امر در حوزه فرهنگی در دانشگاه مشکلاتی وجود دارد که درصدد حل آن هستیم.
کد خبر: ۸۷۷۵۵۷۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرمسار،مرتضی دهرویه در اولین جلسه مشترک کمسیون دانشجویی بسیج دانشجویی با مسئولان دستگاه های اجرایی و رییس دانشگاه های این شهرستان ضمن قدردانی از حضور و مشارکت مسئولان در این جلسه اظهارکرد: 1100 نفر از دانشجویان به مناطق محروم استان سمنان اعزام شدند در غالب اردو های جهادی کار فرهنگی و عمرانی انجام دادند.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از توان دانشجو های بسیجی برای خدمت به مردم یکی از مهم ترین محور های برگزاری اردوهای جهادی است،تصریح کرد: این عرصه های فعالیتی را باید دهیاران بخشداران و فرمانداران شهرستان ها مشخص کنند و دستگاه های اجرایی نیز در این عرصه بسیج دانشجویی را یاری کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به برخی برنامه های عقیدتی و معرفتی بسیج دانشجویی، افزود: تابستان سال 95 در دوره آموزشی طرح ولایت 300 نفر از دانشجویان استان در این دوره سامان دهی و آموزش داده شد و اکنون آنان می‌توانند در بین دیگر دانشجویان آموخته های خود را به اشتراک بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: دوره های خط امام و نشست های عقیدتی و سیاسی از دیگر فعالیت های معرفتی این تشکل است که مبانی معرفتی و اعتقادی و سیاسی در این برنامه ها گنجانده شده و به دانشجویان آموخته می‌شود.

دهرویه با اشاره به برخی منویات مقام معظم رهبری و امام راحل در حوزه دانشجویی افزود: دانشجویان باید در چالش های نظام نقش آفرینی کنند،قشر دانشجو باید در نظام تصمیم ساز باشد و تشکل های انقلابی را به سمت جریان سازی ببرند و روحیه مطالبه گری را در خود تقویت نمایند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر استان در خصوص توهین به ساحت مقدس امام رضا(ع)، اذعان داشت: تشکل بسیج دانشجویی یک تشکل شبکه ای است و برای این موضوع با کل کشور ارتباط گرفتیم و نشان دادیم حس مطالبه گری در فضای دانشجویی وجود دارد باید آن را تقویت نمود و اجازه ندهیم تا خطوط قرمز و آرمان های انقلابی ما خدشه دار شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان در پایان اظهارداشت: بسیج دانشجویی یک بازوی توانمند برای کمک کردن به دولت در حوزه های علمی،فرهنگی،سیاسی است و دولت می‌تواند از این ظرفیت مطلوب در این حوزه ها استفاده کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار