از آغاز طرح سرشماری حضوری تاکنون بیش از 63 درصد مردم کهگیلویه وبویراحمد سرشماری شدند.
کد خبر: ۸۷۷۵۶۳۳
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد گفت: ازجمعیت 716 هزار نفری این استان، بیش از 420 هزار نفر سرشماری شده اند.
علی شهابی نسب افزود: میانگین سرشماری در کشور 62 درصد است که آمار سرشماری در کهگیلویه وبویراحمد از میانگین کشوری بالاتر است.
وی گفت: تاکنون 120 هزار خانوارکهگیلویه وبویراحمد در طرح سرشماری نفوس و مسکن مشارکت کرده اند و 5 و نیم درصد از خانوارها نیز غایب بوده اند.
وی افزود: در طرح سرشماری نفوس و مسکن به صورت حضوری،183 مامورسرشماری،31 کارشناس فنی و 8 معاون فنی ، کار جمع آوری اطلاعات را برعهده دارند.
علی شهابی نسب گفت: طرح سرشماری نفوس و مسکن به صورت حضوری از 28 مهر آغاز شده است و تا 28 آبان ماه سال جاری ادامه دارد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد افزود : همکاری مردم در جمع اوری اطلاعات اهمیت زیادی دارد زیرا وضعیت استانها از نظر شهری و روستایی ، زنان و مردان ، نرخ باسوادی ، وضعیت مسکن ، نرخ بیکاری و توزیع بودجه و امکانات در بین استانها و تصمیم گیری ها وبرنامه ریزی های کشوری و استانی بر اساس همین آمارگیری صورت می گیرد .
وی گفت : کهگیلویه وبوسیراحمد در مرحله اینترنتی طرح سرشماری نفوس و مسکن ، با مشارکت 418 هزار نفر جزو استانهای برتر در مشارکت مردم بود.

براساس برآوردها جمعیت کهگیلویه و بویراحمد حدود716هزار نفر است.
ارسال نظرات